Ted Camenius Postat 22 maj 2007 Dela Postat 22 maj 2007 Hur skulle en Chelmon rostratus funka ihop med min crocea mussla på ca 10cm ???vet att den skulle ta massa smådjur och mina rörmaskar men musslan? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Beppe Postat 23 maj 2007 Dela Postat 23 maj 2007 Jag har ingen erfarenhet själv av denna kombination men har läst att de kan gå på musslor. Jag har dåliga erfarenheter av Chelmon rostratus. Svårt att få dem äta tillräckligt. Dock är de suveräna på att äta glasrosor. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 23 maj 2007 Dela Postat 23 maj 2007 Min erfarenhet av pincetter är att dom pickar på musslor, och att musslan då slutar att öppna och svälter ihjäl.Rostratusen tycker jag för övrigt ofta är svåra att klara någon längre stund, svårt att hitta bra ex. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hasse Postat 23 maj 2007 Dela Postat 23 maj 2007 jag har chelmon och mussla och har inga problem med det men det kanske varierar från fisk till fisk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Forsberg Postat 17 juni 2007 Dela Postat 17 juni 2007 Beror nog på olika individer hos mig var det två dvärgkejsare som pickade mest medanst Herr Chelmon mest irreterade mina kolonomianemmoner+ rörmaskar+Aipistaoch Majano.MvhMagnus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.