Skinner Postat 25 maj 2007 Postat 25 maj 2007 Jag har en enastående bra H&S skummare som väntar på att installeras.Problemet är att just nu är den maximala vattennivån i min sump ungefär i höjd med "det andra bandet" på bilden ovan. Den är altså under intaget. Fungerar det att installera det hela på det viset, eller måste jag höja sumpen?Fantastiskt tacksam för svar/ Johan Citera
Draedon Postat 25 maj 2007 Postat 25 maj 2007 så vattenintaget till skummaren är över vattenytan? är det så du menar?Isf kommer det garanterat inte fungera av anledningar som du säkert själv kan räkna ut... Citera
Tedb Postat 25 maj 2007 Postat 25 maj 2007 Jag hade absolut matat skummaren med vattnet från ytavrinningen direkt på så vis måste allt vatten passera skummaren. annars får du ha en pump som matar Citera
elNico Postat 25 maj 2007 Postat 25 maj 2007 Jag e inte säker på att jag fattar frågan riktigt men.....Den skummaren ska du ju mata med en pump. Så oberoende av vatten nivå (den kan stå på TV:n tex) måste du ha en pump för att trycka in vatten i skummaren. Lika mycket vatten som du trycker in kommer ut ur röret från botten.Kan du inte bara prova?!Förövrigt en kanonskummare, typiskt villha-objekt! Citera
wrang Postat 25 maj 2007 Postat 25 maj 2007 Ser som helst inge problem med detta då den skummaren är en skummare som skall matas med vatten antingen via pump eller som ted skriver rätt ner ifrån ytavrinningenVad är det för modell på denna HS skummare Citera
elNico Postat 25 maj 2007 Postat 25 maj 2007 Ser som helst inge problem med detta då den skummaren är en skummare som skall matas med vatten antingen via pump eller som ted skriver rätt ner ifrån ytavrinningenVad är det för modell på denna HS skummareSer ut som 150-storleken, samma som Daniel har till sin sardinburkEdit: Nej det är storleken större:A-200-1260http://www.hsaquaristik.de/start_eng.php Citera
Jaken Postat 25 maj 2007 Postat 25 maj 2007 Jag har en likadan, men med 2 stycken pumpar. Precis som de andra skrivit så behöver du inte bry dig om vattennivån. Antingen matar du skummaren med en pump, eller så tar du vattnet direkt från ytavrinningen (så gör jag)Här ser du bilder på min skummare.länk Citera
Skinner Postat 25 maj 2007 Författare Postat 25 maj 2007 Tusen tack för alla hjälpsamma svar.Direktanslutning till ytavrinningen låter ju som en strålande idé Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.