pikkenix Postat 12 november 2007 Författare Postat 12 november 2007 Rasmus: Kanske ska byta lite? Det ryktas att du fått tag i en enormt fin pocillopora!Hultis: Ska försöka få lite bilder i "dagsljus" i eftermiddag. Tack för de värmande orden!
Hultis Postat 12 november 2007 Postat 12 november 2007 så lite så, dom orden var befogade bilden på knapp kolonin var riktigt läcker!
Rasmus Postat 12 november 2007 Postat 12 november 2007 Absolut, det ska vi fixa! Köpte även en röd montipora om det är av intresse?
acuario Postat 12 november 2007 Postat 12 november 2007 Shit, det där va riktigt nice! Den blåa montiporan i mitten ser ju rätt mumsig ut Den är inte blå i verkligheten ser bara ut så med allt blåljus
Rasmus Postat 12 november 2007 Postat 12 november 2007 Den är inte blå i verkligheten ser bara ut så med allt blåljusVad är det för färg på den då? Kommer inte ihåg hur den såg ut när jag var där.
pikkenix Postat 20 november 2007 Författare Postat 20 november 2007 Tog mig i kragen och fixade fram de där bilderna i mh-ljus igår eftermiddag. Många rätt tunga bilder så ni med lite sämre uppkoppling får vänta ett tag...
Holma Postat 20 november 2007 Postat 20 november 2007 Hej Daniel mycket fint akvarium.Varför inte rengöra bakgrunden skulle göra så mycket!Mvh/Niklas
pikkenix Postat 20 november 2007 Författare Postat 20 november 2007 Har du något bra tips på att göra det i ett kar på 2 meter så vore jag enormt tacksam (kan inte stå bakom karet)!Blir inte bättre av att skrapa sidorna på bakrutan och behålla kvar skiten i mitten.
Holma Postat 20 november 2007 Postat 20 november 2007 Ja klart det blir ju lite besvärligare när man inte kan stå bakom..Men fungerar inte ett rakblad på en pinne?Det är väl inte 2 meter djupt?-Hur som helst... allt annat ser super ut!
pikkenix Postat 20 november 2007 Författare Postat 20 november 2007 Hmm, håller helt med dig om att det vore najs med rengjord bakruta. Rakblad på pinne låter lite för instabilt för att få bort fastsatta kalkalger, men kanske är lättare än vad jag tror.
GustavF Postat 20 november 2007 Postat 20 november 2007 Tror Holma menar något i den här stilen: http://www.tritonakvarium.se/product.asp?product=443⊂=0&page=1Tror det skulle funka bra.
pikkenix Postat 20 november 2007 Författare Postat 20 november 2007 Man tackar för tipset, har något liknande innan men endast ca. 40cm lång och den är lite "gänglig" så gör inte så mycket nytta. Ska testa den här varianten.
Richard Postat 11 december 2007 Postat 11 december 2007 Hur går det med burken? Har du ändrat på stenen eller ligger den som den alltid har gjort? Snart ska firren till Rubingatan. Åker förhoppningsvis till Göteborg i helgen och hämtar det.Ha de
pikkenix Postat 12 december 2007 Författare Postat 12 december 2007 Ruskigt kul att du är på g! Vi får vi planera in någon resa snart!Stenen ligger kvar, tar tag i det efter julestöket, orkar inte med det mitt i allt annat just nu. Känns som jag börjar få lite bukt på algerna nu dock, de växer inte alls i samma takt längre. Om det beror på chetomorfan (stavas säkert inte så) jag fick av dig elelr något annat, elelr en kombination vet jag inte. Men nu ser jag iafall mörkret i tunneln.Vad har du för planer med ditt kar?
Norberg Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 Laboutin ser ju ut att må riktigt bra, rund och go!Skönt att du tagit väl hand om den, jag har faktiskt saknat den lite.
pikkenix Postat 12 december 2007 Författare Postat 12 december 2007 Första helgen hoppade den faktiskt ur karet ett tag innan jag fick ner han i vatten igen, han återtog sig snabbt och mår nu prima. Så snart är det dags för honom/hene att få ett nytt hem hos Richard - blir säkerligen kanon!Är en fisk medgott om karaktär - han är inte blyg och är alltid uppe och hoppar när det är dags för matning eller att man bökar med mh:n över karet.
ramq Postat 13 december 2007 Postat 13 december 2007 Man tackar för tipset, har något liknande innan men endast ca. 40cm lång och den är lite "gänglig" så gör inte så mycket nytta. Ska testa den här varianten.Tycker du ska lämna den tanken och prova den här istället. Klart mycket trevligare att hålla på med och dessutom passar vanliga "skurmoppsskaft" i handtaget på den där!Går dessutom inte av bara av att man tittar på den, som den andra.
Norberg Postat 13 december 2007 Postat 13 december 2007 Första helgen hoppade den faktiskt ur karet ett tag innan jag fick ner han i vatten igen, han återtog sig snabbt och mår nu prima. Så snart är det dags för honom/hene att få ett nytt hem hos Richard - blir säkerligen kanon!Jodu den luringen har varit ur min burk några gånger också. En gång hade jag "lite" dam i ett hörn som han landade i och då såg han ut som en grå långhårig tax när jag till sist fick tag i honom! Men det fixade han galant, otroligt tåliga firrar!
pikkenix Postat 13 december 2007 Författare Postat 13 december 2007 Tycker du ska lämna den tanken och prova den här istället. Klart mycket trevligare att hålla på med och dessutom passar vanliga "skurmoppsskaft" i handtaget på den där!Går dessutom inte av bara av att man tittar på den, som den andra. Den där ser ju kanon ut - precis vad jag letat efter!
Rekommenderade inlägg