Gå till innehåll

Pikkenix 500:a


pikkenix

Rekommenderade inlägg

  • 3 veckor senare...

Ruskigt kul att du är på g! Vi får vi planera in någon resa snart!

Stenen ligger kvar, tar tag i det efter julestöket, orkar inte med det mitt i allt annat just nu. Känns som jag börjar få lite bukt på algerna nu dock, de växer inte alls i samma takt längre. Om det beror på chetomorfan (stavas säkert inte så) jag fick av dig elelr något annat, elelr en kombination vet jag inte. Men nu ser jag iafall mörkret i tunneln.

Vad har du för planer med ditt kar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Första helgen hoppade den faktiskt ur karet ett tag innan jag fick ner han i vatten igen, han återtog sig snabbt och mår nu prima. Så snart är det dags för honom/hene att få ett nytt hem hos Richard - blir säkerligen kanon!

Är en fisk medgott om karaktär - han är inte blyg och är alltid uppe och hoppar när det är dags för matning eller att man bökar med mh:n över karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man tackar för tipset, har något liknande innan men endast ca. 40cm lång och den är lite "gänglig" så gör inte så mycket nytta. Ska testa den här varianten.

Tycker du ska lämna den tanken och prova den här istället. Klart mycket trevligare att hålla på med och dessutom passar vanliga "skurmoppsskaft" i handtaget på den där!

Går dessutom inte av bara av att man tittar på den, som den andra. :ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Första helgen hoppade den faktiskt ur karet ett tag innan jag fick ner han i vatten igen, han återtog sig snabbt och mår nu prima. Så snart är det dags för honom/hene att få ett nytt hem hos Richard - blir säkerligen kanon!

Jodu den luringen har varit ur min burk några gånger också. En gång hade jag "lite" dam i ett hörn som han landade i och då såg han ut som en grå långhårig tax när jag till sist fick tag i honom! Men det fixade han galant, otroligt tåliga firrar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...