Gå till innehåll

Tips för att få karet vågrätt önskas


Nizztos

Rekommenderade inlägg

Har flyttat mitt Rio400 kar och skall nu försöka få det plant. Fötterna på juwelmöbeln är ju ej justerbara och jag har ett golv som inte är helt jämt.

Det är troligen inga stora justeringar som skall göras (håller på att fylla karet för att se om golvet bångnar vid fullt kar) utan bara några millimeter.

Tips på vad jag skall stoppa under fötterna för att justera önskas. Där det stod tidigare lutade det från kortsida till kortsida (ca 1 cm lägre vattenyta i ena ändan). Tyckte inte det gjorde så mycket. Denna gång tror jag dock att det kan bli någon millimeter skevt vilket inte känns bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Klipp ut tunna skivor av plåt och använd för att lägga under så det blir jämnt.

Är det 6 ben så börja med dom ute i hörnen, när du fått dom rätt så stoppar du bara under så att dom i mitten inte är över marken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Klipp ut tunna skivor av plåt och använd för att lägga under så det blir jämnt.

Är det 6 ben så börja med dom ute i hörnen, när du fått dom rätt så stoppar du bara under så att dom i mitten inte är över marken.

Är iofs 8 fötter, men principen fungerar. Känns dock inte helt bra med plåt. Står ju på parkett.

När jag tänker efter så är iofs min parkett rätt hård, så det kanske inte skadar. Tänker på reprisk.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Efter att ha fyllt karet verkar det inte skilja mer än ca 2 mm mellan någon del av karet. Ser dessutom inte ut att vara skevt. Inser att jag kan försöka resten av mitt liv utan att få det bättre i våg, så det får vara som det är.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...