Gå till innehåll

ATI Sunpower vs ATI Power Module


watter

Rekommenderade inlägg

Som rubriken säger, vad är egentligen skillnaden mellan dessa. Par-värde i ljuset, kvalite´mm.

Tjänar man på att köpa power module eller får man typ samma ljus med sunpower?

Står i valet mellan dessa och skulle behöva lite råd och hjälp :)

Antingen blir det Power module 8*80 w eller 2 st sunpower 6*80 w, frågan är bara vad man ska välja :)

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag undrar precis samma sak, om jag ska välja 2 st 6x80 sumpower eller en 8x80 power module.

Power module är ju snyggare och det hade ju varit skönare med bara en armatur, om inte korallerna blir lidande dvs.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag hade provat med en 8x80w först, det är tillräckligt bra spridning så jag tror du klarar dig, om inte så kan du ju utöka med 2x80w i värsta fall. för du kommer inte bygga revet så du har koraller precis upp smäckat efter framrutan ändå väl?

reflekorerna kan jag inte yttra mig om.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag hade provat med en 8x80w först, det är tillräckligt bra spridning så jag tror du klarar dig, om inte så kan du ju utöka med 2x80w i värsta fall. för du kommer inte bygga revet så du har koraller precis upp smäckat efter framrutan ändå väl?

reflekorerna kan jag inte yttra mig om.

OK, precis som du säger så kommer jag ha belysning över där jag har koraller. Rätt svårt att täcka en sånn stor yta. Jag funderar fortfarande, vi får se vad det blir.

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att innehållet i de olika ramperna är lika. Powermodulen är ju dock inklädd som du vet. Jag har fattat det som att skillnaden bara ligger i utseendet (jag kan ha fel dock).

Har Sunpowerrampen inbyggd fläkt?

Sunpower är helt inkappslad (om det var det du menade med inklädd). Båda har fläkt(ar). Sumpower finns mig veterligen inte med 8 rör.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sunpower är helt inkappslad (om det var det du menade med inklädd). Båda har fläkt(ar). Sumpower finns mig veterligen inte med 8 rör.

Nej, jag var otydlig. Jag menade att Powermodul har en "snyggare" inklädnad, för att rampen skall kunna hängas fritt utan innbyggnad. Det är alltså mest en smaksak vilken design man gillar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...