Gå till innehåll

Fundersam


Guest Micke

Rekommenderade inlägg

Guest Micke

Hej!

Funderar på att starta ett Nanokar på ca50l och undrar lite över det här med sump och skummare, har läst lite olika om skummare men mindre om att folk har sump till ett nanokar.

Jag kommer nog att slänga i en eller två clowner som högsta djur i det och sedan nån kräfta och snigel men sedan blir det koraller och en Anemon till clownerna som jag kommer att belasta karet med.

Har haft ett öga på de 6-kantiga karen som man kan se lite varstans i Zoo-butikerna med en pedistal liknande bänk, vet inte om man får in en sump där under.

// Micke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du läser på lite så inser du fort att en anemon i det lilla karet kan du stryka direkt(krävande med både ljus och mat,vandrar runt och bränner allt och totalkraschar karet när den passar på att dö medans du är borta),bänken som är till de 6 kantiga är nog inte speciellt bra till att ha sump i,blir nog väldigt trångt(iaf om det är samma modell som jag hade).

Satsa på att skaffa en överdimensionerad,utvändig skummare som du kan hänga på karet.

För övrigt tyckte jag att det var svårt att få ett sexkantigt kar att se bra ut,såg bara alllmänt mysko ut med alla vinklar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Micke

Hej och tack för svaret, det blev lite fel i inlägget och det ska stå antingen en Anemon till clownerna eller koraller smiley9.gifFlåt!

Ja hur som haver så funderar jag på en sådan här skummare att hänga på akvariet som blir ca45L http://www.pwss.nu/product.asp?intProdID=993tycker den borde räcka, enda problemet är att jag får haden i akvariet och det vill jag ju inte. hur har ni löst era problem med sånt om ni inte använder sump?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...