Gå till innehåll

Nya idéer..


thomas5547

Rekommenderade inlägg

Hej alla glada akvarister.

Funderar på att bygga ett nytt akvarium (se bild) och vill gärna höra lite kommentarer på vad ni tycker om iden. Karet ska ha yta avrinning och är på ca 500 l. Backventilerna ska var två olika typer och jag tänkte att jag ska göra ren dom en gång i månaden ungefär.

NAMNL.JPG

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

smiley5.gifJagförstår jag inte riktigt hur detta system är tänkt att fungera. Vad är det för myskoutsug i mitten av akvariet, ska det vara en tratttill den, för att det ska bli ytavrinning, som ej är med på ritningen, eller? Är ritningenen vy ovanifrån eller en profil från sidan, jag tycker inte något avvyerna får systemet att se riktigt logiskt ut. Är det en öppen sump under akvariet, bredvid akvariet eller vad är det förbehållare före pumpen? Är det borrade hål i bottnen med rören dragna igenom dessa, eller är rören dragna över akvariets kant? Är din SCWD (Switching Current Water Director)hemmabygge eller köpt? Är de vita "dubbeltrianglarna"avstängningskranar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...