zippo Postat 2 juni 2004 Postat 2 juni 2004 http://avdil.gtri.gatech.edu/RCM/RCM/Aquarium/CirculationSys tem.htmltycker jag är lite lovande Citera
aerie Postat 2 juni 2004 Postat 2 juni 2004 Granlund- Bornemans surge skall väl vara den bästa hittills vad gäller ljud och luftbubblor såvitt jag förstått,dock är det väl fortfarande en mindre mängd luftbubblor.Härär ettexempel på den: http://www.petsforum.com/personal/trevor-jones/surge_device. html Citera
Guest Granlund Postat 2 juni 2004 Postat 2 juni 2004 Aha, Tack Samuel...det här verkar lovande! Det som har talat mot surge device är ju just luftbubblorna, men den varianten verkar riktigt genomtänkt.Micke- Verkar vara en smutt lösning, frågan är bara om man kan få den riktigt tät. Vad tror Herr´n? Citera
zippo Postat 2 juni 2004 Postat 2 juni 2004 jodå han har ju lyckats , och vad gäller surge device så går det bort för min del gillar inte mera skräp ovanför karet +plaskandet som borde bli för att citera en amerikan"Dump buckets are very effective, but require lots of space (usually above the aquarium) and may require additional pumps and valving. Worst of all, they are noticeably noisy!" Citera
Guest Granlund Postat 2 juni 2004 Postat 2 juni 2004 Mmmm....en aspekt där....har lurat och ritat lite på en "Reef Rat" kommer tillbaka angående den...blir inte så dyrt som man först kanske tror. Citera
Vitamin Postat 2 juni 2004 Författare Postat 2 juni 2004 Jaha, nu är man ju inte alls ambivalent…! En stor manick ovanför karetmed en väldans massa vatten som sedan forsar ner i huvudakvariumet ärju såklart det ultimata. Men strulet är ju att det kommer att låta somman ligger nere på stranden & solar… Men det är ju ganska rogivandevid senare eftertanke! Citera
per-ronnny Postat 2 juni 2004 Postat 2 juni 2004 HejVitamin- Vill du låna eller överta en scwd så finns det en över i Bromölla Citera
Vitamin Postat 2 juni 2004 Författare Postat 2 juni 2004 Tjena Per Ronny!Jag köper den av dig såklart, om du vill sälja den. Jag slår dig en pling på direkten.../Jörgen... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.