smallfry Postat 15 juni 2007 Dela Postat 15 juni 2007 Funderar på att sätta i en skummare i det stora sumpfacket i mitt AN1. Har kikat lite på Tunzes minsta som ser ut att passa. Måste dock såga upp ett håll för överdelen i locket. Nån som har erfarenhet av detta (dvs montera skummare i AN1)? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
GimliX Postat 15 juni 2007 Dela Postat 15 juni 2007 Hur ofta gör du vatenbyten? Om du gör vatenbyten på ca 20% av vattenvolymen var 7-10 dag skulle jag skippa skumare.Man får bort mycket "skit" med ett vattenbytet.MvhA Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oveb Postat 15 juni 2007 Dela Postat 15 juni 2007 Jag såg en rätt så frän "nano-skummare" på Triton nyss, har dock ingen aning om vad den kostade.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
smallfry Postat 15 juni 2007 Författare Dela Postat 15 juni 2007 Jag såg en rätt så frän "nano-skummare" på Triton nyss, har dock ingen aning om vad den kostade..Du menar den lilla kinesiska för 300-400. Var lite sugen på den men den passar inte (ett par-tre cm för stor) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oveb Postat 15 juni 2007 Dela Postat 15 juni 2007 Oj, jag har ingen aning om huruvida den var kinesisk. Leif provkörde den i korallburken med mjukisar Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
smallfry Postat 15 juni 2007 Författare Dela Postat 15 juni 2007 Oj, jag har ingen aning om huruvida den var kinesisk. Leif provkörde den i korallburken med mjukisarAllt billigt nuförtiden är kinesiskt även om märket tydligen var Juwel Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 16 juni 2007 Dela Postat 16 juni 2007 Allt billigt nuförtiden är kinesiskt även om märket tydligen var JuwelJag skulle nog satsa på Tunzes nanoskummare istället för "kinesen" Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg