Gå till innehåll

Har problem med luftbubblor


Moose

Rekommenderade inlägg

Det kan hjälpa att släppa på mer luft så vattenflödet minskar och inte tar med sig lika mycket luft ut i karet.

Om det inte fungerar så går det att lägga en bit blå filtermatta som fångar upp bublorna och samlar ihop dom så att dom blir större.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 veckor senare...

Jag har en deltec mce 300 som just nu ger mig huvudvärk!!!

Den har spytt ut bubblor i hela karet så det ser ut som att det snöar i någon vecka.

Nu idag rengjorde jag skummaren och det blev inte bättre för nu är det snöstorm i stället.

Jag testa med blå filtermatta i utblåset men det hjälpte inte heller.

Några färska tips?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en deltec mce 300 som just nu ger mig huvudvärk!!!

Den har spytt ut bubblor i hela karet så det ser ut som att det snöar i någon vecka.

Nu idag rengjorde jag skummaren och det blev inte bättre för nu är det snöstorm i stället.

Jag testa med blå filtermatta i utblåset men det hjälpte inte heller.

Några färska tips?

Filterpåse på returen, hjälper det inte med en, ta dubbla.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Filterpåse på returen, hjälper det inte med en, ta dubbla.

... och hjälper inte det - bygg en sump! :) Allvarligt talat så är det en av egenheterna med påhängsskummarna - man få acceptera en viss mängd bubblor om man inte bygger bubbelfällor, och även med sådana så kommer det ut lite bubblor ändå.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade isär hela skummaren i helgen och jag tror däremot att den var fel innan för röret som går från karet till själva pumpen satt mycket löst och en sak som har ändrats efter jag rengjorde och tryckte ihop delarna är att det samlas betydligt mycket mer skräp i koppen.

Förut har det bara blivit två cm gulgrön sörja i koppen på sex sju dagar men nu på tre dagar har det samlats fem cm totalt svart sörja i skummaren så det måste ju fungera betydligt bättre nu eller?

Däremot mycket mer bubblor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade det problemet med min 600 med. Men labba med min spade den till utloppet..Se till att vatten täcker hela så du inte får luft under..Det är ett jäkla pill. Nn fungerar min klockrent..Har min luft kran runt kl 13.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...