poppe Postat 28 juni 2007 Postat 28 juni 2007 Hej!Har äntligen köpt min skummare men får inte rätt på de hela.Ska inte skummaren suga in vatten för att sedan låta de rinna ut igen?Får inte min skummare att göra detta och vet inte vad som är fel.Har gjort som där stod på beskrivningen.Någon som har ngt tips?MVHPoppe Citera
Moose Postat 28 juni 2007 Postat 28 juni 2007 du skall ha kranen stängd, så den inte skummar samt fylla upp skummaren så mkt du kan innan start Citera
Halogen Postat 29 juni 2007 Postat 29 juni 2007 Fyll upp med vatten så att pumpen är under vatten i skummaren också./PP Citera
zeke66 Postat 29 juni 2007 Postat 29 juni 2007 Du ska fylla upp den tills det rinner vatten ur retur röret innan du sätter i ström sladden..Står i instruktions boken.. Citera
poppe Postat 29 juni 2007 Författare Postat 29 juni 2007 tack för alla svar.kranen har varit stängd och den är uppfylld som de står i instruktionsboken.Allt följt enl. manualen.Men de vill ändå inte fungera.MVH Poppe Citera
poppe Postat 29 juni 2007 Författare Postat 29 juni 2007 tack för alla svar.kranen har varit stängd och skummaren är uppfylld som de står i instruktionsboken.Allt följt enl. manualen.Men de vill ändå inte fungera.Hur lång tid tog de för er innan vattnet börjarde sugas upp ur akvariet? började de direkt?Vattnet tar sig inte över ytan i mitt påfylnadsrör.Hur länge hade ni luftkranen stängd?MVH Poppe Citera
zeke66 Postat 29 juni 2007 Postat 29 juni 2007 Konstigt att den inte suger upp vatten när luft kranen är helt stängd? Det ska den gör kolla så att luftslangen sitter fast som den ska på pumpen..Jag hade inget problem med min. Hängde bara den på akvariumet och fyllde upp med vatten sedan stängde jag luftkranen och sen var den igång.. Citera
joney Postat 29 juni 2007 Postat 29 juni 2007 det bildas vacuum ibland.. stoppa munnen på slangen och sug inåt.. så garanterar jag att den startar Citera
Holma Postat 29 juni 2007 Postat 29 juni 2007 GROV off topic..Snygg tatuering joney.-förlåt ot.. Citera
Klubbsson Postat 29 juni 2007 Postat 29 juni 2007 Plocka ur pumpen och provkör den i sötvatten, den kan ha kärvat ihopp när den har stått tort. Citera
poppe Postat 29 juni 2007 Författare Postat 29 juni 2007 ska ner med skallen i karet och suga som fan fungerar inte de ska jag plocka upp pumpen.Poppe Citera
poppe Postat 30 juni 2007 Författare Postat 30 juni 2007 Tack för hjälpen!Nu fungerar skummaren, sög ut vattnet i insuget och sen fungerade den direkt Nu blir de bara att hitta ett bra läge på luftinsuget för att få maximal effekt.Hur har ni de ställt?Tycker de kommer mkt vatten i koppen, ingen risk att de kan rinna över på något sätt?Det är väl endast vid stopp ( typ om jag lägger i aktivt kol som täpper för ) som de blir problem?Skummet hur ska de se ut?Tjockt?MVHPoppe Citera
Klubbsson Postat 30 juni 2007 Postat 30 juni 2007 Visst kan det rinna över.... så det kan vara riskabelt att använda den som påhängsskummare. det är inte ovanligt att en skummare floodar av olika anledningar, så det behöver inte bli stopp för det ska kunna rinna över.Du vet väl att du kan justera höjden på skummarkoppen så att du får upp lagom mycket skum i koppen. i början kan det vara bra att tömma den en gång om dagen och sen nån gång i veckan. Citera
poppe Postat 2 juli 2007 Författare Postat 2 juli 2007 Är de stor chans att de rinner över?Något som brukar inträffa eller?Känns lite oroväckande.Skummet ska de bli tjockt? Citera
joney Postat 2 juli 2007 Postat 2 juli 2007 nåt som jag tycker är ruskigt irriterande är det lilla hålet i uppsamlingskoppen.. där bubblar det jämt ut en massa skum,och täcker man för hålet så lyfter locket på sig och då rinner det ut där istället-- lösning? Citera
poppe Postat 2 juli 2007 Författare Postat 2 juli 2007 mm märkte de direkt.men luften måste ju ta sig ut någonstans. eller? Citera
joney Postat 2 juli 2007 Postat 2 juli 2007 ja.. men jag tror att hålet är för stort.skulle nog vara bättre med fler små Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.