Gå till innehåll

Mce 600


poppe

Rekommenderade inlägg

Hej!

Har äntligen köpt min skummare men får inte rätt på de hela.

Ska inte skummaren suga in vatten för att sedan låta de rinna ut igen?

Får inte min skummare att göra detta och vet inte vad som är fel.

Har gjort som där stod på beskrivningen.

Någon som har ngt tips?

MVH

Poppe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tack för alla svar.

kranen har varit stängd och skummaren är uppfylld som de står i instruktionsboken.

Allt följt enl. manualen.

Men de vill ändå inte fungera.

Hur lång tid tog de för er innan vattnet börjarde sugas upp ur akvariet? började de direkt?

Vattnet tar sig inte över ytan i mitt påfylnadsrör.

Hur länge hade ni luftkranen stängd?

MVH

Poppe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Konstigt att den inte suger upp vatten när luft kranen är helt stängd? Det ska den gör kolla så att luftslangen sitter fast som den ska på pumpen..Jag hade inget problem med min. Hängde bara den på akvariumet och fyllde upp med vatten sedan stängde jag luftkranen och sen var den igång..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för hjälpen!

Nu fungerar skummaren, sög ut vattnet i insuget och sen fungerade den direkt :)

Nu blir de bara att hitta ett bra läge på luftinsuget för att få maximal effekt.

Hur har ni de ställt?

Tycker de kommer mkt vatten i koppen, ingen risk att de kan rinna över på något sätt?

Det är väl endast vid stopp ( typ om jag lägger i aktivt kol som täpper för ) som de blir problem?

Skummet hur ska de se ut?

Tjockt?

MVH

Poppe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visst kan det rinna över.... så det kan vara riskabelt att använda den som påhängsskummare. det är inte ovanligt att en skummare floodar av olika anledningar, så det behöver inte bli stopp för det ska kunna rinna över.

Du vet väl att du kan justera höjden på skummarkoppen så att du får upp lagom mycket skum i koppen. i början kan det vara bra att tömma den en gång om dagen och sen nån gång i veckan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nåt som jag tycker är ruskigt irriterande är det lilla hålet i uppsamlingskoppen.. där bubblar det jämt ut en massa skum,och täcker man för hålet så lyfter locket på sig och då rinner det ut där istället-- lösning?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...