Gå till innehåll

Skummare!!!


Gnarkill

Rekommenderade inlägg

Ta och leta upp skisser på den skummaren som du vill kopiera, sedan får du försöka hitta material som är i rätt storlek.

De flesta skummare är ju byggda i transparant PVC och då är det ju inga bekymmer att se hur de är uppbyggda. Sen får man laborrera fram och tillbaks med pumpar och längder på rör och grejer tills man får ihop det som man vill ha det.

Lycka till Tom!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns säkert flera trådar här på forumet om prizm om du söker.

Jag har provat prizm deluxe när jag hjälpte en kompis sätta upp en 200litersburk, och tycker den funkar jättebra - urvalskriteriet då, var att den bara bygger ungefär 5 cm mellan vägg och akvarium.

Standardmodell har väl däremot fått en del kritik.

Men ta en titt på Deltec 300, seaclone150, grotech hea 80 (invändig)också - ligger i samma prisläge

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

www.google.com

Sök på "skimmer drawing" då år du fram en del länkar som du kan klicka dig vidare på.

Ang skummaren har jag ingen aning om hur gammal den var, körde den själv i ca ett halvår innan det blev tillfälle att byta upp mig, köpte den ju själv begagnad, men som jag sagt förut, i mitt kar så fungerade den relativt bra, vet inte om man skulle kunna serva den på något vis så den kasnke kan gå tystare om det är det du är ute efter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...