Gnarkill Postat 29 juni 2007 Dela Postat 29 juni 2007 Är det någon annars som vet någon bra hemsida på hur man kan bygga sin egen skummare???när ingen verkar ha nån erfarenhet av red sea prizm 400?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 29 juni 2007 Dela Postat 29 juni 2007 Ta och leta upp skisser på den skummaren som du vill kopiera, sedan får du försöka hitta material som är i rätt storlek.De flesta skummare är ju byggda i transparant PVC och då är det ju inga bekymmer att se hur de är uppbyggda. Sen får man laborrera fram och tillbaks med pumpar och längder på rör och grejer tills man får ihop det som man vill ha det.Lycka till Tom! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 29 juni 2007 Dela Postat 29 juni 2007 Det finns säkert flera trådar här på forumet om prizm om du söker.Jag har provat prizm deluxe när jag hjälpte en kompis sätta upp en 200litersburk, och tycker den funkar jättebra - urvalskriteriet då, var att den bara bygger ungefär 5 cm mellan vägg och akvarium.Standardmodell har väl däremot fått en del kritik.Men ta en titt på Deltec 300, seaclone150, grotech hea 80 (invändig)också - ligger i samma prisläge Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gnarkill Postat 29 juni 2007 Författare Dela Postat 29 juni 2007 Vart kan man hitta skisser på skummare då?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gnarkill Postat 29 juni 2007 Författare Dela Postat 29 juni 2007 hur länge hade du kört skummaren jag köpte av dig LAGGEMAN? tänkte hur många år gammal den var? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 29 juni 2007 Dela Postat 29 juni 2007 www.google.comSök på "skimmer drawing" då år du fram en del länkar som du kan klicka dig vidare på.Ang skummaren har jag ingen aning om hur gammal den var, körde den själv i ca ett halvår innan det blev tillfälle att byta upp mig, köpte den ju själv begagnad, men som jag sagt förut, i mitt kar så fungerade den relativt bra, vet inte om man skulle kunna serva den på något vis så den kasnke kan gå tystare om det är det du är ute efter. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Holma Postat 29 juni 2007 Dela Postat 29 juni 2007 HallåJah har en red sea prizm 400 skummare i mitt akvarium, är ganska nöjd med den efter jag har modifierat den lite..http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?s=&threadid=1013904Kan posta lite bilder hur jag gjorde på min om du är intresserad. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gnarkill Postat 29 juni 2007 Författare Dela Postat 29 juni 2007 Har du gjort som han på länken du skicka?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gnarkill Postat 29 juni 2007 Författare Dela Postat 29 juni 2007 JAg köpte mig en beggad deltec mc500 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Holma Postat 29 juni 2007 Dela Postat 29 juni 2007 Japp jag gjorde som han på länken jag skickade och den blev bättre o tystare.Gratulerar till deltecen det blir nog bra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gnarkill Postat 29 juni 2007 Författare Dela Postat 29 juni 2007 jo det får vi ju hoppas! kanske lite overkill till mitt 200liters kar! men jag är så jäkla trött på små mirco bubblor som läker ut i karet hela tiden och så måste det skumma bättre Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gnarkill Postat 29 juni 2007 Författare Dela Postat 29 juni 2007 vad använde du för material till impellern då holma Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Holma Postat 29 juni 2007 Dela Postat 29 juni 2007 Jag använde Scotchbrite blå från 3M. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.