ghosten Postat 1 juli 2007 Postat 1 juli 2007 vet inte vaed som hänt med min stjärnpolyp den var jättefin under de förta dagarna jag hade den men nu dom senaste dagarna så slår den inte ut utan man ser bara den lila mattan vatten värdena är bra vad kan det vara för problem Citera
ghosten Postat 1 juli 2007 Författare Postat 1 juli 2007 värdena är så härkh 8ph 8nh4/3 0,5no3 0no2 < 0,1kan det vara nh4/3 som är boven i dramat jag har börjat på att göra vattenbyten se om det blir bättre.kan man på något sett se om man har för höga värden av fosfat i karet jag har inget test hemma får beställa detta. Citera
stigigemla Postat 1 juli 2007 Postat 1 juli 2007 Ammoniakvärdet är alldeles för högt. Jag skulle sluta att mata ett tag och köra skummaren med så mycket luft som möjligt. Har du möjlghet att köpa ett bakteriepreparat i morgon så gör det. Citera
ghosten Postat 1 juli 2007 Författare Postat 1 juli 2007 ok har du något bra tips på bakterie kultur att köpa Citera
ghosten Postat 1 juli 2007 Författare Postat 1 juli 2007 hur ä'r clearflo för det har jag redna hemma och tillsätter en gång i veckan det står att man kan öka till 1 /dag om man har problem Citera
Guest Candi Postat 1 juli 2007 Postat 1 juli 2007 är det 0,5 i ammoniak eller 30,5?0,5 är inget farligt utan kommer att försvinna inom ett tag om förutsättningarna är de rätta. Citera
stigigemla Postat 1 juli 2007 Postat 1 juli 2007 Jag är osäker på hur känsliga koraller är mot ammonium.När jag får hydra (närbesläktad med koraller) dödar jag den med ammoniak efter att ha tagit ur fisken.Efter en vecka med genomluftning brukar värdet vara noll. Citera
ghosten Postat 1 juli 2007 Författare Postat 1 juli 2007 det är 0.5 med ph 8 så så kan det vara farligt om djuren utsääts för det en längre tid har jag läst.men vad kan det annars varaför fel på stjärnpolypen den vill inte slå ut längre. Citera
ghosten Postat 1 juli 2007 Författare Postat 1 juli 2007 misstänker det var signaturen du menade glömmt att ta väckfå se om det blir bättre med vattenbyte o bakterie kultur i karethoppas det för den är verkligen fin när den slog ut Citera
ghosten Postat 1 juli 2007 Författare Postat 1 juli 2007 misstänker att jag tolkade dig fel vi får se om det blir bättre med byten och bakteriekultur Citera
Guest Candi Postat 2 juli 2007 Postat 2 juli 2007 stjärnpolyper kan vara tjuriga i bland, men den kommer att blomma ut.du behöver normalt sett inte göra något. Citera
Draedon Postat 2 juli 2007 Postat 2 juli 2007 stjärnpolyper är ju bland det lättaste man kan ha... försök få ordning på ammoniumvärdet, det är ditt största problem.stjärnpolypen kommer snart "blomma ut". Har du flyttat den eller rört den nyligen?Om jag råkar peta ltie för mycket på mina kan dom vägra slå ut på flera dagar.. rätt surig korall Citera
ghosten Postat 5 juli 2007 Författare Postat 5 juli 2007 nu mår allt fint igen gjorde några vattenbyten så nu slår den ut så fint igen Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.