epkbal Postat 11 juli 2007 Postat 11 juli 2007 Hej,Skall bygga om ett 165L kar till sump. Måtten på karet är 100 x 40 x 40. Vad behöver man ha för tjocklek på glasskivorna inne i sumpen?Skall också bygga en överinningsbox i ett 325L. Vad behöver man för tjocklek på glaset i den?/Björn Citera
stigigemla Postat 11 juli 2007 Postat 11 juli 2007 Jag har tre millimeter glas inne i mina sumpar. Men ytterväggarna är i sex. Mina överringsfack har jag gjort i tre millimeter men jag har bara fem centimetrs skillnad på vattenytan innanför och utanför. Citera
jimmy Postat 11 juli 2007 Postat 11 juli 2007 som stig säger så räcker det med 3 mm om vatten nivåerna är desamma på båda sidor så blir det ju inget tryck å tala om så då kan du ha vilket glas du vill.Men tre mm bör ju räcka om du inte ska ha tomt på andra sidan glaset så att det blir en yttervägg.Sen limmas den ju både i botten och på sidorna så att det skulle hända nått tror jag inte Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.