Christer T Postat 10 augusti 2007 Postat 10 augusti 2007 Ăr det nĂ„gon som vet om skadliga Ă€mnen skulle kunna frigöras om man lĂ€gger krukskĂ€rvor i karet? Citera
saltmarcus Postat 10 augusti 2007 Postat 10 augusti 2007 det tror jag inte att det gör. men vet ej sÀkert.M.V.H Saltmarcus Citera
NiXoN Postat 10 augusti 2007 Postat 10 augusti 2007 Det beror lite pÄ vart krukan kommer ifrÄn, vissa tillverkare har rÀtt mycket bly i sin lera... Citera
masse Postat 30 december 2007 Postat 30 december 2007 Jag har det i mitt kar har faft den i sötvatten en lÀngre tid men vet du nÄgon som hÄller pÄ med lera Àr det att föredra du kan Àven köpa sjÀlv i hobby bytiker som du brÀnner i vanlig ugn + lufttorka. Citera
stigigemla Postat 30 december 2007 Postat 30 december 2007 Vanliga icke glaserade lerkrukor anvÀnds ibland som leksubstrat för clowner. Citera
Christer T Postat 30 december 2007 Författare Postat 30 december 2007 Intressant att den trÄden kom upp igen. Jag kÀnner mig dock gammal nÀr jag inte lÀngre minns varför jag tÀnkte tanken trots att det bara Àr fyra mÄnader sedan. Citera
crille Postat 30 december 2007 Postat 30 december 2007 Det beror lite pÄ vart krukan kommer ifrÄn, vissa tillverkare har rÀtt mycket bly i sin lera...Àr bly farligt i saltvatten? Citera
Rekommenderade inlÀgg
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.