Christer T Postat 10 augusti 2007 Postat 10 augusti 2007 Är det någon som vet om skadliga ämnen skulle kunna frigöras om man lägger krukskärvor i karet? Citera
saltmarcus Postat 10 augusti 2007 Postat 10 augusti 2007 det tror jag inte att det gör. men vet ej säkert.M.V.H Saltmarcus Citera
NiXoN Postat 10 augusti 2007 Postat 10 augusti 2007 Det beror lite på vart krukan kommer ifrån, vissa tillverkare har rätt mycket bly i sin lera... Citera
masse Postat 30 december 2007 Postat 30 december 2007 Jag har det i mitt kar har faft den i sötvatten en längre tid men vet du någon som håller på med lera är det att föredra du kan även köpa själv i hobby bytiker som du bränner i vanlig ugn + lufttorka. Citera
stigigemla Postat 30 december 2007 Postat 30 december 2007 Vanliga icke glaserade lerkrukor används ibland som leksubstrat för clowner. Citera
Christer T Postat 30 december 2007 Författare Postat 30 december 2007 Intressant att den tråden kom upp igen. Jag känner mig dock gammal när jag inte längre minns varför jag tänkte tanken trots att det bara är fyra månader sedan. Citera
crille Postat 30 december 2007 Postat 30 december 2007 Det beror lite på vart krukan kommer ifrån, vissa tillverkare har rätt mycket bly i sin lera...är bly farligt i saltvatten? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.