Gå till innehåll

döende hysterix


Draedon

Rekommenderade inlägg

Min stora hysterix, som har mått bra och växt som sjutton, har helt plötsligt börjat bli vit! Jag har inte ändrat någon rutin vad det gäller skötseln av akvariet och tillsatser, har inte heller stoppat i något nytt i burken.

Det här kom som en blixt från klar himmel, någon som vet vad som kan vara i görningen?

post-2037-14468914297877_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vanligt på hysterix, gissningsvis bakterier. Kan stanna av men stor risk att du förlorar hela kolonin. Jag skulle fragga en bit för säkerhets skull och ställa på ett annat ställe. Se också till att den sjuka korallen inte är direkt kontakt med någon annan korall. När detta hänt hos mig (flera gånger) har jag aldrig förlorat något annat än hysterixen och bara en koloni, inte andra hysterix. Kanske inte mycket till tröst....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kan uppdatera med att kolonin är helt död. tog inga fraggar, är så j-a less på akvariet så det kunde lika gärna dö bort lite...

det märkliga är att två läderkoraller ser ut som ruttna russin efter att hysterixen dog.

alla andra koraller, mjukisar, sps, lps, skivisar etc är fortfarande på strålande humör. men inte läderkorallerna.

någon som har någon teori?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...