h0llowman Postat 15 augusti 2007 Postat 15 augusti 2007 hej !!har ett problem som jag skulle vilja ha lite hjälp med: det är så att jag har massor med majano bruna ,gröna, neongrön .. vissa går ju att pilla bort men vissa sitter fast ..testade i våras med ett preparat för glasrosor med blandat resultat och nu har det blivit många över sommaren =(...Någon som har något bra tips hur ska jag utrota dom dom bränner mina skivisar och knappar bla tyvärr ...mvh peter Citera
Laggeman Postat 15 augusti 2007 Postat 15 augusti 2007 Om det är Majano du menar, så finns det en del tips på följande sida:http://www.wetwebmedia.com/ca/cav1i3/aiptasia_impressions/aiptaisia_impressions.htmLycka till! Citera
h0llowman Postat 15 augusti 2007 Författare Postat 15 augusti 2007 japp det är det jag menade majano anemoner (visste inte vad dom hetter riktigt =P..) tack för länken ska titta där lite har 2 st pepparmintsräkor glömde jag att skriva men dom har inte rört majanosarna ..hmm någon som vet vart jag kan få ta på joe"s juice här i sverige ????peter Citera
Laggeman Postat 15 augusti 2007 Postat 15 augusti 2007 Peter, kolla i länken ang. Joe´s Juice. Finns en del där som tar upp denna produkt. Citera
h0llowman Postat 15 augusti 2007 Författare Postat 15 augusti 2007 hmmm?? laggeman hänger inte med nu eller var det där att det stog att joe juice är dyrt att man kanske ska testa kalk wasser mixen istället????? som sagt jaga har mycket majonger !!! lite dålig på kemi men kan det om ´man tar och använder kalk mixen för att utrota anemonerna kan det påverka mina vatten värden??? positivt eller negativt ?? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.