Gå till innehåll

Slang


Azrael

Rekommenderade inlägg

Såvitt jag har förstått så kan man inte använda samma sorts slang som man använder till sötvatten i saltvatten, men finns det något bra alternativ (jag har sett silikonslang men det är väl hiskeligt dyrt)? Kan man använda mindre bitar av vanlig slang, typ någon decimeter, eller ställer det till problem direkt?

Jag har ett par gamla ytterfilter som jag har förstått att man kan använda om man bara stoppar i rätt saker? Men då måste man ju ha slang också...

/Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det går visst att använda, men den hårdnar med tiden och bör kontrolleras med jämna mellanrum, kanske rent av bytas ut en gång vart annat år. Men varför inte köpa en meter eller två av sådan dimension du behöver från början, så slipper du bekymmra dig för läckage?

Jag köpte en meter silikonslang med innermått 25mm, gav 150+moms, tycker det var en relativt billig investering om man räcknar på vad det kostar att köpa ny slang i omgångar...

Sen att jag bara använt en dryg dm är positivt, det finns till framtida behov. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...