Gå till innehåll

kiselager


Benny

Rekommenderade inlägg

Hej Har problem med kiselalger.Har en osmos av märket Aquatic/Nature har köpt den i andra hand

Det var kört 100 lit i anläggningen.Men det verkar inte som den tar bort allt eftersom jag får mycket kiselalger på rutor och LS.Testade mitt vatten hos en kompis på ett labb där det visade säg att mitt vatten var 40 ggr sämre än det vatten dom får fram!Om man nu kan jämföra min mot deras anläggning.Någon som har något bra svar?Finns det någon tillsatts man kan använda?Eller är jag tvungen att köpa någon tillsatts till osmos.Tacksam för många svar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter det ett separat kiselfilter på osmosen? Annars kan man köpa detta separat och köra vattnet igenom detta innan man använder det i karet.

Hur säker är du på de där 100 litrarna hos den förra ägaren?

Har osmosen stått torr under tiden han/hon använt den tills du köpte den så kan membranet vara skadat och man får köpa en ny osmos.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter det ett separat kiselfilter på osmosen? Annars kan man köpa detta separat och köra vattnet igenom detta innan man använder det i karet.

Hur säker är du på de där 100 litrarna hos den förra ägaren?

Har osmosen stått torr under tiden han/hon använt den tills du köpte den så kan membranet vara skadat och man får köpa en ny osmos.

Nej det finns inte något extra filter.ang hur många liter som gått igenom vem vet

Har du något bra förslag som inte kostar för mycket

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här är några lösningsförslag på ditt silikatproblem i lite olika priskatagorier.

  1. Dyrast:
    Antingen så köper du en ny osmos med inbyggt silikatfilter tex denna
    127_m.jpg.
  2. Billigare:
    Eller så köper du det sista steget löst.
  3. Mellanpris:
    Spanade själv in detta två stegsfilter hos min LFS när jag var där senast, rymmer rikligt med media och jag tycker den såg väldigt seriös ut.
    681_s.jpg
  4. Lågbudget:
    Annars så är väll det absoluta budgetvarianten att bara köpa själva mediet för dryga hundringen, låta kreativiteten flöda och bygga någon egen konstruktion.
    Edit* Laggeman han före.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här är några lösningsförslag på ditt silikatproblem i lite olika priskatagorier.

  1. Dyrast:
    Antingen så köper du en ny osmos med inbyggt silikatfilter tex denna
    127_m.jpg.
  2. Billigare:
    Eller så köper du det sista steget löst.
  3. Mellanpris:
    Spanade själv in detta två stegsfilter hos min LFS när jag var där senast, rymmer rikligt med media och jag tycker den såg väldigt seriös ut.
    681_s.jpg
  4. Lågbudget:
    Annars så är väll det absoluta budgetvarianten att bara köpa själva mediet för dryga hundringen, låta kreativiteten flöda och bygga någon egen konstruktion.
    Edit* Laggeman han före.

TACK. Ska titta på det
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...