Guest Kirsi_L Postat 15 juni 2004 Postat 15 juni 2004 Vad för ljus ska jag ha till Stichodactyla Gigantea? Citera
aerie Postat 16 juni 2004 Postat 16 juni 2004 Om du inte har köpt den ännu så försök få tag på en Haddoni istället då dessa har bra mkt bättre överlevnadsstatestik även om den verkligen inte är något att skryta med.Tänkte själv skaffa en sådan när jag har något års mer erfarenhet av saltvatten. Hur som helst,hur djupt är karet? MH är nog ett krav såvida karet inte är väldigt grunt. Citera
Guest jorgen41 Postat 16 juni 2004 Postat 16 juni 2004 Jag har en Sebae Anemone (Heteractis crispa) oc den får ljus ifrån 1st 300W MH och 2st PowerGlow 30W.Och den verkar trivas eftersom den växer och börjar få tillbaka sin färg. Citera
Guest Kirsi_L Postat 16 juni 2004 Postat 16 juni 2004 Om du inte har köpt den ännu så försök få tag på en Haddoni istället då dessa har bra mkt bättre överlevnadsstatestik även om den verkligen inte är något att skryta med.Tänkte själv skaffa en sådan när jag har något års mer erfarenhet av saltvatten. Hur som helst,hur djupt är karet? MH är nog ett krav såvida karet inte är väldigt grunt. den är 50cm djup men min MH gick sönder alltså själva lampan och jag har inte fått tag på en lampa enu värkar inte finnas nånstans men jag såg någon som säljde sitt kar och hade bara en ramp och en anemon Citera
Wotan Postat 16 juni 2004 Postat 16 juni 2004 Min Haddoni Lever under 250W MH och det går bara bra. Är ca 27- 30 cm över disken och frodas välMVH Peter Citera
zippo Postat 16 juni 2004 Postat 16 juni 2004 det här kanske kan vara till hjälp http://www.carlosreef.com/AnemoneFAQ.pdf Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.