Gå till innehåll

vad för ljus till anemon


Guest Kirsi_L

Rekommenderade inlägg

Om du inte har köpt den ännu så försök få tag på en Haddoni istället då dessa har bra mkt bättre överlevnadsstatestik även om den verkligen inte är något att skryta med.Tänkte själv skaffa en sådan när jag har något års mer erfarenhet av saltvatten. Hur som helst,hur djupt är karet? MH är nog ett krav såvida karet inte är väldigt grunt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest jorgen41

Jag har en Sebae Anemone (Heteractis crispa) oc den får ljus ifrån 1st 300W MH och 2st PowerGlow 30W.

Och den verkar trivas eftersom den växer och börjar få tillbaka sin färg.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kirsi_L

Om du inte har köpt den ännu så försök få tag på en Haddoni istället då dessa har bra mkt bättre överlevnadsstatestik även om den verkligen inte är något att skryta med.Tänkte själv skaffa en sådan när jag har något års mer erfarenhet av saltvatten. Hur som helst,hur djupt är karet? MH är nog ett krav såvida karet inte är väldigt grunt.

den är 50cm djup men min MH gick sönder alltså själva lampan och jag har inte fått tag på en lampa enu värkar inte finnas nånstans smiley19.gif men jag såg någon som säljde sitt kar och hade bara en ramp och en anemon

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...