lottac Postat 28 augusti 2007 Dela Postat 28 augusti 2007 Jag har tre Clowner av större modell, dom är mörka, svarta och orange. Har haft dom i 8 månader nu. Ganska länge så har två av dom hållit ihop och älskar att vara i en av anemonerna, nu har den ena av dessa två börjat attackera min hand och den bits när jag gör rent. Vad beror detta på? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltmarcus Postat 28 augusti 2007 Dela Postat 28 augusti 2007 dom skyddar sitt revir mot allt nästan. t.o.m händer försök att inte komma för nära deras revir. då borde den sluta attakera dig. annars kommer den att fortsätta. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lottac Postat 28 augusti 2007 Författare Dela Postat 28 augusti 2007 Har du clowner oxå?Då kommer dom att leka snart då eller? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltmarcus Postat 28 augusti 2007 Dela Postat 28 augusti 2007 jag ska skaffa imorrn. jag har läst jäkligt mycket här på guiden och kan lite om clowner. om dom finner miljönn och skötseln bra och om du slutar gå för nära deras revir så borde dom börja leka/fortplanta sig.tror jag//M.S Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
maxan Postat 28 augusti 2007 Dela Postat 28 augusti 2007 Har ett par i karet varav honan (den större av de två) är den soim försvarar reviret. Jag har åtskilliga fighter med henne eftersom hon går till attack även fast jag är på andra sidan karet.. Jag har löst det genom att fånga honan i en hov och hålla fast den mot rutan med ena handen och fixa det man behöver med andra handen.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Clownen Postat 29 augusti 2007 Dela Postat 29 augusti 2007 Det kan vara dags för parning snart, då ökar agressiviteten. Och ja Clowner kan vara riktiga tyranner i karen. Får den tredje Clownen vara i fred? Vet du vilken art det är? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lottac Postat 29 augusti 2007 Författare Dela Postat 29 augusti 2007 Skall jag vara ärlig så vet jag inte om det är Ocellaris eller Percula.Dom stora jag har är väldigt mörka, nästan svarta över ryggen. Jag har även en mindre variant, tre även av dom, och de är betydk´ligt ljusare. Den tredje stora får vara ifred men en av de tre små är utmobbad. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltmarcus Postat 29 augusti 2007 Dela Postat 29 augusti 2007 köpte idag min clown lottac. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lottac Postat 30 augusti 2007 Författare Dela Postat 30 augusti 2007 Va roligt Saltmarkus, då är du väl jätte glad!Dom är såååå söta att titta på. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltmarcus Postat 30 augusti 2007 Dela Postat 30 augusti 2007 Va roligt Saltmarkus, då är du väl jätte glad!Dom är såååå söta att titta på.håller med! matade den imorse men den ville inte äta då. men nu på kvällen nafsar den på botten efter lite granulat ska mata den vid 20.00 eller något sånt. ja jag är jätteglad!! så liten och söt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Peppz Postat 30 augusti 2007 Dela Postat 30 augusti 2007 håller med! matade den imorse men den ville inte äta då. men nu på kvällen nafsar den på botten efter lite granulat ska mata den vid 20.00 eller något sånt. ja jag är jätteglad!! så liten och söt.Låt inte maten ligga på botten å ruttna!Blir det mat över så plocka upp det. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltmarcus Postat 31 augusti 2007 Dela Postat 31 augusti 2007 ok. ska göra det. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.