Gå till innehåll

Clowner-aggressiva?


lottac

Rekommenderade inlägg

Jag har tre Clowner av större modell, dom är mörka, svarta och orange. Har haft dom i 8 månader nu. Ganska länge så har två av dom hållit ihop och älskar att vara i en av anemonerna, nu har den ena av dessa två börjat attackera min hand och den bits när jag gör rent. Vad beror detta på?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har ett par i karet varav honan (den större av de två) är den soim försvarar reviret. Jag har åtskilliga fighter med henne eftersom hon går till attack även fast jag är på andra sidan karet..

Jag har löst det genom att fånga honan i en hov och hålla fast den mot rutan med ena handen och fixa det man behöver med andra handen..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skall jag vara ärlig så vet jag inte om det är Ocellaris eller Percula.

Dom stora jag har är väldigt mörka, nästan svarta över ryggen. Jag har även en mindre variant, tre även av dom, och de är betydk´ligt ljusare. Den tredje stora får vara ifred men en av de tre små är utmobbad.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Va roligt Saltmarkus, då är du väl jätte glad!

Dom är såååå söta att titta på.

håller med! matade den imorse men den ville inte äta då. men nu på kvällen nafsar den på botten efter lite granulat :) ska mata den vid 20.00 eller något sånt. ja jag är jätteglad!! så liten och söt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

håller med! matade den imorse men den ville inte äta då. men nu på kvällen nafsar den på botten efter lite granulat :) ska mata den vid 20.00 eller något sånt. ja jag är jätteglad!! så liten och söt.

Låt inte maten ligga på botten å ruttna!

Blir det mat över så plocka upp det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...