Gå till innehåll

olyckor...


jower

Rekommenderade inlägg

Tänkte bara höra med er vad ni har råkat ut för när det gäller olyckor och liknande...Vet att jag själv råkat ut för en hel del skit(det mesta själv förvållat). Blivit biten av en echidna nebulosa när jag skulle hand mata den, och inte lärde jag mig nått... blev senare biten av en Rhinomuraena quaesita och stucken av en d.biocellatus när jag gjorde samma saksmiley9.gif... Har även lyckats tappa en sten i karet så det sprack, fått alla fiskar uppätna av en anemon, inte satt fast slangen till pumpen ordentligt så att det läckte ut på golvet, blivit mer eller mindre grillad av en elstöt, etc etc...

vet inte hur jag lyckats... e nog en olyckskorp smiley37.giftur att jag aldrig fått infektion eller allvarliga men...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blev nypt av en krabba så jag tappade nageln när jag gjorde rent i mitt malawi kar.

Sen skulle jag limma hörnlister på akvariet och jag fick för mig att använda ett settlim i stället för silicon, Men tyvärr så löste limmet upp siliconet så jag fick limma om hela karet.

Sen har jag även lurat en hel bunt av mina polare att handmata en el-mal som jag hadde. smiley15.gifNågra fins förevigade på film.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kulle byta några liter vatten i ett lite kra för något år sen.

Hittade ingen hink så jag tog en av frigolitboxarna och börjoade töma ut i den.

Det höll tätt när den stod på golvet men när jag lyfte den så sågjag en stor reva i bottet, ganska mkt vatten på golvet.

Satt ner en olakad cementbakgrund till min discusar pH 10 inte bra.

Ja det är väl vad jag har gjort.

Plus lite små saker.

Mvh Filip

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag skulle flytta mitt akvarium till ett annat rum så fick inte all sand plats i mina hinkar så jag använde några plastpåsar också. När jag sedan hällde tillbaka sanden i akvariet,och började fylla på med vatten så tyckte jag att skummade så fruktansvärt om vattet... Tog då en närmare titt i påsen och såg att det var gammaltschampoo i den. Vad är oddsen att det händer? Av alla miljoner påsar jag har så valde jag den som jag hade haft mina dusch-saker i till träning.

Att klockan var 02:00 gjorde inte saken bättre. Det vara bara att ta upp all sand (ca 45 kg) och tvätta den "ren" igensmiley11.gif. Terapi-arbete av hög rang...

Fick dock inga biverkningar i karet som tur var.

/MVH Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Jag skulle städa i ett av mina sötvattens kar och i det karet fanns det en 20cm stor el-mal, skulle omplantera en växt och råkade stöta till den, den gav mig en rätt kraftig stöt.

En annan gång skulle jag handmata en av mina "sötvattens"muränor, han trodde nog att mitt finger var räkansmiley7.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...