nickej54 Postat 2 september 2007 Postat 2 september 2007 Skulle provköra mitt nya 540l med 240 l sump idag men körde fast därför jag inte får min HLP 4040 att fungera. Har försökt enl anvisning med det undantaget att jag inte har en kran på insugsröret.Har provat att forsera vatten i pumpen utan framgång.Vad gör jag fel? Är det måndags ex??Desperat behöver hjälp!!MVH/ Nickehttp://www.theaquariumsolution.com/bleeding-hlp-pumps Citera
ChristinaH Postat 2 september 2007 Postat 2 september 2007 Jag trodde först jag skulle vrida bilden...Du har pumpen ovanför sumpen. Det går inte. Dessa pumpar skall sitta under vattenytan (PÅ UTSIDAN av sumpen, INTE under vattnet)Dvs under vattennivån, då de inte kan suga själv.Du måste ha en borrad sump med pumpen utanför sumpen, och under vatttennivån. Citera
Bioted Marine Postat 2 september 2007 Postat 2 september 2007 Du kan inte heller vrida pumpen så att insuget sitter rakt nedåt. Jag har själv haft sönder en HLP 8070 S genom att endast ha en mindre dimension på insuget. De som lagade pumpen sa att de aldrig sett nåt liknande och undrade vad jag gjort med den när de öppnade den. Den kan som Christina säger inte vara över ytnivå och är det en vinkel innan på insidan skall man gå upp en dimension per böj. Citera
nickej54 Postat 2 september 2007 Författare Postat 2 september 2007 Aj fan, jag försökte läsa på innan köpet men det var lite tunnt med info och produktblad.Jag får tänka om..tack för dom snabba svaren.// Nicke Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.