Dimorb Postat 19 juni 2004 Dela Postat 19 juni 2004 Skulle kunna bli mycket roliga svar på den frågan om nu saken verkligen hade gällt min hjärna. Nu är det dock så att frågan berör "min" hjärna.Alltså min favia - Brain Coral. Vad är det som håller på att hända när det ser ut såhär?Bara ibland det är en så stor bulle. Men den sidan av korallen är nästan alltid påväg att kala av stenen ser det ut som.Undrande? Dör den? Delar den sig? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 20 juni 2004 Författare Dela Postat 20 juni 2004 Ingen som vet vad som händer med min Favia? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
xedar Postat 20 juni 2004 Dela Postat 20 juni 2004 ungefär så ser min åså ut men jag köpte den precis så jag antar att den repar sig till nästa vecka.. hur länge har du hafft den?Mvh Mikael Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 20 juni 2004 Författare Dela Postat 20 juni 2004 Har haft den i några veckor.Var köpte du din och vilken färg har den? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
zippo Postat 20 juni 2004 Dela Postat 20 juni 2004 här hittade jag en bra länk med info http://www.netpets.com/fish/reference/reefref/favia.htmldu kanske redan har sett den iofs ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 20 juni 2004 Författare Dela Postat 20 juni 2004 Den hade jag inte sett innan.Men jag hittade heller ingenting som rörde det fenomen som berör min korall. Dock var läsningen i övrigt nyttigt då jag inte visste ett jota om korallen Men nu är det bättre Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Appen Postat 21 juni 2004 Dela Postat 21 juni 2004 Den fraggar! Den kommer att lossa en bit som sedan blir en ny korall jag har sett detta flera gånger men inte lyckat få dom att överleva.MvHAppwn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 21 juni 2004 Författare Dela Postat 21 juni 2004 Det funkar inte att lägga den lösa biten på en ny sten i ett hyfast ljust läge? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Appen Postat 28 juni 2004 Dela Postat 28 juni 2004 Hej, jodå det bortde fungera men problemet är att få den att ligga still. Då det är ganska lite som lossnar så är det risk för att det flyger iväg med strömmarna.MvHAppen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest C.caeo Postat 28 juni 2004 Dela Postat 28 juni 2004 Lägg litenät om den såförsvinner den inte.Lycka till Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 28 juni 2004 Författare Dela Postat 28 juni 2004 Tack Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.