Gå till innehåll

Överrinnings box


rasu

Rekommenderade inlägg

Jag håller på att göra en överrinningsbox och efter några fel som man gjort så tänker man på några små detaljer som gör det hela lite bättre.

nu till mitt problem som har uppkommit.

Jag har två böjda rör i den yttre delen av överrinningsboxen. böjarna är två 90 graders som är ihopsatta till en 180 graders. detta gör ju att det blir en luft fick i den böjen. hur har ni andra löst detta problemet? hur får ni ut luften ur röret?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det låter ju smart men vad för pump?

Jag vet inte riktigt hur känsliga pumpar är men om man har en pump för vatten och den suger ut luft vad händer då och tvärtom. eller är det bara min rädsla för att ta söndersaker som spökar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det låter ju smart men vad för pump?

Jag vet inte riktigt hur känsliga pumpar är men om man har en pump för vatten och den suger ut luft vad händer då och tvärtom. eller är det bara min rädsla för att ta söndersaker som spökar?

Du kan i stort sett använda vilken pump som helst, Innerfilter, powerhead el dyl.

Pumpen ska vara i vattnet men dra luft via en luftslang till utblåset på pumpen. Vattnet som pumpen pumpar kommer att dra luften ur röret.

Jag har löst min ytavriiningsbox på det sättet för att säkra vakuumet i avrinningen.

Hoppas du förstår vad jag menar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

tar upp denna diskution igen eftersom det inte riktigt blev som jag tänkt mig.

nu får jag utan problem bort den luft fickan men det som nun är problemet är att jag får en hävert i det röret ner till sumpen. Detta gör då att när vatten ytan kommer ner till böjen blir det en liten virvel runt kanten in i böjen så det låter fruktansvärt mycket.

Någon som löst detta på nått smart sätt. Känns som jag testat det mesta men tydligen inte.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...