thomas5547 Postat 9 september 2007 Dela Postat 9 september 2007 Zebrasoma Rostratum..Någon som har haft en sådan, och har erfarenheter av den?Snäll, svår? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 9 september 2007 Dela Postat 9 september 2007 dyr! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 9 september 2007 Dela Postat 9 september 2007 Vad kan den kosta om man överhuvudtaget skulle hitta en, 3000-5000kr? Den är säkert inte svårare än övriga i Zebrasoma släktet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 9 september 2007 Dela Postat 9 september 2007 http://www.peteducation.com/article.cfm?cls=16&cat=1986&articleid=2028 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stefan molin Postat 9 september 2007 Dela Postat 9 september 2007 Hej,jag kollade för något år sen och då var priset 11 000kr för ett par,men det finns ju nästan helt svarta scopas om dom får färgar ut ordentligt bara,lite beroende på var dom fångas ,dom kostar ju ca 200kr ,mvh stefan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 9 september 2007 Dela Postat 9 september 2007 Fisken är ju inte ens speciellt snygg, då skulle jag ju hellre ta en gemmatum. Här är priser på rostratum i USAhttp://www.jawz.net/63863-black-tang-zebrasoma-rostratum.html Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
thomas5547 Postat 9 september 2007 Författare Dela Postat 9 september 2007 Jag såg en sådan i usa. och han hade bra priser på en.. $300Varför den är så dyr.. fick jag reda på i usa. Att den fiskas bara på ett fåtal ställen, och i alla fall där Jeff importerar, så går det ett flyg i veckan, och så kan dom sätta vilka priser dom vill.. =)Ja scopas.. Jag har en, som är riktigt svart i färgen.. =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 10 september 2007 Dela Postat 10 september 2007 det är ju en mycket sällsynt fisk, jag tror det är lättare att få tag i gemmatum - då blir ju priset högt.I övrigt så är den inte svårare än dom andra Zebrasomorna Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.