Gå till innehåll

Annan lampa till guppyhotell


cougar

Rekommenderade inlägg

hej! jag har skaffat ett guppyhotell men jag tycker att den kombinerade vit/blåa lampan ger ett för blått sken. Vart kan man skaffa annan passande lampa åt guppyt? obs. inte molly, utan guppy :)

Vilket watttal har lampan? AN har en hel uppsjö av compaktrör men jag tror att det bara är 11 watt de har - dock ej säker.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej! jag har skaffat ett guppyhotell men jag tycker att den kombinerade vit/blåa lampan ger ett för blått sken. Vart kan man skaffa annan passande lampa åt guppyt? obs. inte molly, utan guppy :)

Är de 80liter eller 45?

De står nämligen guppyhotell på 80liters också :)

Offtopic. En Lulebo? Well i'l be damn ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror ni det är ofarligt stänga av fläktarna som ska kyla lampan? det är ju rätt stora luftintag ändå men fläktarna bör väl ha ett syfte..

Fläkten gick sönder på mitt iofs moddade kar (molly) men det gjorde att plasten brände sönder. Om du har orginalet (belysning alltså) så sitter drosseln i rampen. Kan tänka att det blir jäkla varmt om du stänger fläktarna. Koppla dem på samma timer som ljuset.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...