Gå till innehåll

?skum fisk?


svedalaciklid

Rekommenderade inlägg

köpte en "dorisfisk" från nemo filmen så nemo fick sällskap idag , koppade in denna i 2 timmar innan den släpptes ut i karet och den har simmat runt där i 6 timmar utan det varken blivit nån fighter eller nån aggresiva beteenden från andra fiskarna, men såg nu efter jag släckt ner karet inatt att den lagt sig på sidan under en LS så blev rädd att den dött men när jag petade på den så simmade den därifrån normalt så kikade in senare på natten i karet och då hade en simmat in under en annan LS och åter igen lagt sig på sidan , är detta normalt beteende eller inkoppningen var inte tillräckligt sakta . Så nu är man lite nervö för om man hittar en död fisk imorrn eller om den e som vanligt igen.

Att tillägga så verkade priset högt då, de satt priset efter s m l och till min förvåning så skulle den kosta 699 alltså Large priset jag fick betala och fisken e typ 4cm tycker detta verkar fel ska ringa och höra med butiken imorrn då jag hört andra som köpt mycket större på andra ställen mycket billigare. om 4cm är en large hur j*kla små är då small dvs 395 kr

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här kan du läsa lite mer om den fisken: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=16280 Sedan kan du söka mer information om den när du nu har namnet på den. Denna kirurg är känslig för prick vilket är vanligt att den får vid stress.

Det är inte ovanligt att de ligger ner mellan LS när den sover så du kan ta det lugnt du också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inget onormalt att dom lägger sig på sidan under en sten när dom är små. Dom kan simma inn i stenen och lägga sig på dom mest konnstiga sett. Jag kjöpte min för 1 vecka sedan och den är i samma storlek som din. Den stora skillnaden är priset jag betalade 250.- på Korallfisken i Linkpöing så jag tycker definitift att du ska prata me din butik om priset.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har sätt att priserna på firrarna varierar allt från 200-650:- för denna firre. Själv betalade jag 490:-, låter kanske dyrt i vissa öron men jag anser att fisken var värd det. Mår fisken bra och man är nöjd med köpet ska man vara nöjd. Tycker dock det är konstigt att det diffar så mycket i priser mellan affär och affär, och visst känner man sig lite lurad ibland när man köpt någonting för nästan dubbla priset. För att få ner priset är det bara att poängtera detta för butiken och aldrig mer köpa firrar där, eller ännu bättre aldrig köpa någonting där om det inte blir ändring.

Min "doris" har jag sätt sover liggandes på sidan, mage, rygg och ibland till och med på huvudet (ser för dumt ut). Lustiga firrar palletterna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Diskusioner om att man är missnöjd med sin handlare tas med respektive handlare och inte här på guiden då det är mycket svårt att ha en objektiv diskusion om det här då det endast är ena parten som uttalar sig.

Red ut detta med din handlare direkt så har du större möjlighet till framgång än om du först hänger ut dem här!

/Moderator

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jonas vi måsste väl kunna diskutera priser utan att det ska behöva bli fel. Vi hänger innte ut butiker för det, det är presis samma sak som att vi skulle skriva att statoil har billigare bensin enn shell. Va är problemet?

I denna tråd är det en 2-delad fråga då vi har tagit ett pincip beslut att inte ha någon picerunner funktion här på guiden. Vi vet att det är många medlemmar som vill ha den funktionen och vi har diskuterat detta i moderatorkretsen. Andra delen i denna tråden visar tydligt att en kund inte just nu är nöjd med sin handlare och därför bör reda ut det med handlaren istället.

Åter till ämnet om det är något fel på fisken!

/Moderator

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var inte min mening att hänga ut nån därför editerat mitt inlägg så inget butiksnamn finns med.

men ville dock veta om det priset kunde stämma då jag är nybörjare på salt och konstigt de inte berättar att de lätt får prick, blev dock lite lugnare då du sa om jag hade nån putsräka och det har jag i karet, Blev även lite lugnare när jag fick reda på att de sover konstigt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...