daniel_i_malmö Postat 23 september 2007 Dela Postat 23 september 2007 HejJag har de senaste månaderna letat efter odlade clowner (occellaris/percula) i butikerna här i Skåne och i Köpenhamn.När jag väl hittat clowner har de dock varit smutsgula snarare än vackert orangeröda som jag tänkt mig.Vad beror färgen på? Är det olika stammar? Eller ändrar de färg beroende på ålder, mat, omgivning eller andra miljöfaktorer? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 24 september 2007 Dela Postat 24 september 2007 ingen aning egentligen men jag svarar ändå hemma har jag 3 clowner varav 2 st är fina och klara i färgerna som JAG tycker att dom ska va men den tredje blev en hona som är ganska mycket större och den är "smutsgul" och dassig i färgen. men om det har med storleken eller könet på fisken ska jag låta vara osagt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 24 september 2007 Dela Postat 24 september 2007 Odlade occelaris och percula behöver matas med färgfoder för att få riktigt bra färger.En del cyklopeeze eller fryst cyklops och litet nori eller spirulina gör en del av jobbet.Gula och röda färger lagras i kromatoforer i huden och kan förbättras med tiden och bra mat. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.