Gå till innehåll

Beställa levande utomlands?


Clownen

Rekommenderade inlägg

Ingen som gjort detta och som vet någon affär med fint utbud?

Ska kanske tillägga att vi är ett gäng i Helsingfors som är trötta på att få tre korallsändningar per år till Finland och får betala nästan dubbla priset för vissa koraller och musslor än i Tyskland och Sverige. Därför vill vi kolla på gemensamma Internetorder som ett alternativ till att behöva ta oss ända till Sverige vilket tar tid och kostar en hel del. Finns det någon svensk butik som skickar utomlands?

Mvh Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ingen erfarenhet om att beställa direkt levande från Tyskland eller någon annan land. Men jag reser ju mellan Finland och Sverige ofta. Kommer att kliva ur båten i Åbo 13.10 på morgonen igen. (Tack vare Blue 1 som slutade med direkt flyg till norra Finland :arg:) Jag kan tänka mig att hämta efter jobbet några påsar och åka med dom om någon vill. Resan blir dock närmare 12 timmar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ingen erfarenhet om att beställa direkt levande från Tyskland eller någon annan land. Men jag reser ju mellan Finland och Sverige ofta. Kommer att kliva ur båten i Åbo 13.10 på morgonen igen. (Tack vare Blue 1 som slutade med direkt flyg till norra Finland :arg:) Jag kan tänka mig att hämta efter jobbet några påsar och åka med dom om någon vill. Resan blir dock närmare 12 timmar.

Tack för erbjudandet Artemia! Vilken affär är lättast för dig att ta dig till i Sverige?

Mvh Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...