svedalaciklid Postat 7 oktober 2007 Postat 7 oktober 2007 varför gör min Heteractis Magnifica på det viset helt plötsligtden har stått fint länge nu på samma ställe och mina clowner har varit där hela tiden typ men nu rent plötsligt har den rullat ihopa sig till en liten boll bara Citera
svedalaciklid Postat 7 oktober 2007 Författare Postat 7 oktober 2007 ser ut vara skit i mitten av den , kan det vara så att den gör så när den pressar ut resterna av vad den käkat? Citera
Shark Of Sweden Postat 7 oktober 2007 Postat 7 oktober 2007 Den anemonen är en av dom svåraste att ha i ett akvarium! Jag gjorde misstaget och skaffade en sån! Oturligen hade jag inte rätt ljus för den så den dog inom en vecka! Citera
h0llowman Postat 7 oktober 2007 Postat 7 oktober 2007 hej!! har 2 st sånna anemoner och dom gör så ibland tror dom tömmer sig på skit imellan åt där av detta betende .. men som sag jag är ingen expert kanske någon annan har något annat svar mvh peter Citera
svedalaciklid Postat 7 oktober 2007 Författare Postat 7 oktober 2007 denna har levt länge då den följde med karet när jag köpte det och själv har jag snart haft den 5 veckor , belysningen är den samma som de haft innan ända skillnaden är att jag köpt nya rör Citera
aerie Postat 7 oktober 2007 Postat 7 oktober 2007 Inte ett skit till hjälp för dig mer än att kanske upplysa om att den inte är speciellt lämplig:http://forum.marinedepot.com/Topic41228-13-1.aspxFrån http://www.breedersregistry.org/anemonesurveyresults.htm"Other species were notably under represented, such as Heteractis magnifica, despite being sold in reasonable numbers, it does appear that this species, while a beautiful anemone, is likely to do badly and die in an aquarium.""Heteractis magnifica. Very strong lighting, very strong current. Other than that, not enough data was gathered to say much because of the poor survival rate of this species in aquaria. A beautiful anemone, but not for beginners, and maybe one that really should just be left in the wild."Det är nog den enda anemon jag inte skulle kunna tänka mig att köpa...den förökar sig oerhört långsamt i det vilda och det är den enda anemon jag inte hittat någon information om att den skulle kunna gå att odla i fångenskap.Lycka till förresten. Citera
svedalaciklid Postat 7 oktober 2007 Författare Postat 7 oktober 2007 jodå det var till hjälp, så mycket att ser jag att den ser normal ut igen kommer jag mer än gärna byta den mot något annat här sedan då jag kan tänka mig att min belysning inte räcker till alls Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.