Gå till innehåll

Orange strå?


aerie

Rekommenderade inlägg

Hoj!

Har börjat hitta en konstig grej i karet allt oftare,är som ett klart orange strå som flyter omkring i karet. De(2-3st) är kanske runt en cm långa,en av dem är grenad och är de är inte tjockare än ett hårstrå. Ska göra ett försök att fånga dem på bild någon gång men jag tror inte att kameran klarar av så små saker direkt. Är det någon som kommer på någonting som detta skulle kunna vara? Själv trodde jag det var någon rest att plast som fastnat i stenen någon gång och nu lossnade men tycker det är lustigt att de blir fler,dessutom känns det som att de skulle vara levande.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men så tunna? Funderar på om jag ska försöka få tag på en av bitarna och limma fast vid en sten så man kan ha koll på den.

grej.jpg

Som jag trodde så blev det ju ingen höjdarbild direkt,här ser den dessutom mer rostbrun ut än orange men det kan ju vara pga blåljuset.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lyckades äntligen få tag på en,den känns som en alg ungefär.Tyckte den såg stel ut men den är ganska mjuk,dock återtar den formen om man viker den,finns alltså ingen skelettliknande i den.Har limmat fast den vid en sten nu så jag ska kunna hålla koll på vad den gör.

Simon- Var faktiskt tvungen att gå och titta på räkorna för att vara helt säker,men jag ser ingen möjlighet för tex ett räkben att omvandlas till något sådan här.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror det är delar av"spagettimaskar". Lever i sanden och har tentakler/mundelar (i alla fall rätt färg). Då man rotar i gruset (eller att fiskarna gör det) kan tentaklerna eller delar av dem lossna och fara omkring.

/klas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...