Gå till innehåll

Mycket fel på sistone


adddo

Rekommenderade inlägg

Du har gjort samma konstaterande som vi, Bjarne. Jag vet ett visst hostingföretag som ska få sina fiskar varma när de öppnar nu på morgonen. Det var, som ni kanske märkte, kl 21:02 igår kväll som det segade till sig helt och hållet.

Senast det var fel var i fredags morse (ca kl 03-08) och måndag morse (ca kl 03-08) och orsaken var då ett MySQL-databasfel på den server som vi och 200 andra av deras kunder ligger på, dvs felet var inte unikt för SG. Vi blev sedan utlovade 15 minuters åtgärdstid dygnet runt om samma fel skulle inträffa igen. Jag är mycket spänd på att höra deras förklaring idag. Jag kan bara säga att vi agerar allt vi kan från vår sida mot hostingföretaget. Vi återkommer.

PS:

Jag kan tillägga, även om det inte är någon tröst, att i inget fall av de driftstopp vi haft på sistone har felet varit hänförbart till specifikt SG eller den programvara just vi kör, utan det har berört alla hostingkunder på samma server som vi (inkl bl.a. Marinakvariet). Vi tycks verkligen ligga på ett måndagsexemplar av server...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som en uppföljning på inlägget ovan så har jag haft ett "utvecklingssamtal" med vår hostingleverantör box.se kring stoppet igår kväll.

Box.se berättar att det var en störning på webbservern igår kväll, helt orelaterat till de problem vi haft med databasservern tidigare. Störningar i webbservern inträffar tydligen då och då, men brukar bara vara i någon minut. Denna gång blev det längre, vilket tydligen är ovanligt. Maximalt oflyt i timingen för vår del, givet tidigare problem... Deras jourkillar satte igång åtgärder omedelbart igår kväll, men det tog tid att åtgärda denna gång.

Beträffande de störningar vi haft med databasservern i fredags och i måndags (orelaterat till gårdagens problem), så hör vi att de har vidtagit åtgärder mot detta problem. Bland annat har de uppgraderat till tre gånger så stort minne i databasservern, och de har nu insatstid på 15 minuter dygnet runt om det ändå skulle inträffa.

Som sagt, mycket irriterande, och åtgärder ser ut at vidtas. Men återigen, vi ser samtidigt över andra alternativ långsiktigt sett.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...