Laggeman Postat 20 oktober 2007 Dela Postat 20 oktober 2007 Hittade denna ibutik och då butiksinnehavarna inte kunde hjälpa mig så sätter jag nu mitt stora hopp till er på guiden. Svårt att få till bättre bilder med mobilen, speciellt när fisken simmar runt... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Aqua_Max Postat 21 oktober 2007 Dela Postat 21 oktober 2007 Jag tycker inte det ser ut som en gylta. Jag gissar på någon sorts "dottyback". (Familjen Pseudochromidae) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 21 oktober 2007 Författare Dela Postat 21 oktober 2007 Har ändrat det nu Max, får se om det är någon som kan hjälpa till.Tack för input! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 21 oktober 2007 Författare Dela Postat 21 oktober 2007 Labracinus cyclophthalmus - Firetail Dottyback ?Samtidigt så är det en helt annorlunda bild på Fishbase.org. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
artemia Postat 21 oktober 2007 Dela Postat 21 oktober 2007 Liknar jätte mycket Labracinus cyclophthalmus enligt bilder. OM den är det den verkar vara rätt tuff fisk... Enligt Saltcorner: General Husbandry: Prefer a temperature range of 72 - 79° F (22 - 26°C) and natural diet consist mainly of zooplankton and benthic crustaceans. Feed enriched meaty/freeze-dried foodstuffs and one to two feeding per week should suffice. They far too aggressive to be kept with fish its own size or smaller. In fact, it's a 'terror' and can not be trusted in with anything less dominating than eels, groupers and triggerfishes! Och den växer enligt uppgifter upp till 20 cm!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 22 oktober 2007 Författare Dela Postat 22 oktober 2007 Tack Satu, tänker låta bli den i vilket fall som helst, sparar mig tills det kommer något verkligen ovanligt och passande till karet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 7 november 2007 Författare Dela Postat 7 november 2007 Pseudochromis novaehollandiae - Multicolored DottybackHighly variable in color, markings, but margins of median fins always rimmed by bright blue. Found only on the Great Barrier Reef, AustraliaLänk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 7 november 2007 Författare Dela Postat 7 november 2007 Argh! Nu hittade jag en möjlig till! Labracinus melanotaenia - Darkstriped dottyback Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.