Laggeman Postat 20 oktober 2007 Dela Postat 20 oktober 2007 Gissar på någon ur Achanturus-familjen, men vilken?Dåliga mobilbilder, tyvärr. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ingvar Hellmalm Postat 20 oktober 2007 Dela Postat 20 oktober 2007 ung strigosus? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 20 oktober 2007 Dela Postat 20 oktober 2007 Jag skulle också gissa på en Ctenochaetus strigosus Iaf i teckningen (blek i färgen?) så påminner det om en sådan. Ögat verkar gult också. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 20 oktober 2007 Författare Dela Postat 20 oktober 2007 Mmm, kanske det. Jag ska se om jag kan få en bättre bild på den ifall jag hinner innan någon köper den. Det stora ögat och den runda kroppen gjorde mig osäker på den bara. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 21 oktober 2007 Dela Postat 21 oktober 2007 Det jag inte riktigt blir klok på är formen på fenorna och kroppen. Det stämmer inte riktigt överens tycker jag =/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 21 oktober 2007 Författare Dela Postat 21 oktober 2007 Jag tror det kan vara en sådan här:http://animal-world.com/encyclo/marine/tangs/YellowfinSurgeonfish.phpThe name Yellow-tailed Acanthurus, which is not an Acanthurus in the strict sense of the word since it has been classified in the Hepatus genus, when still young (length is less than 9 centimeters) deserves its name since the color of its tail is a beautiful yellow. After metamorphosis the color changes and the fish becomes completely purple blue or violet, only the pectoral fins keeping a yellow fringe.http://en.wikipedia.org/wiki/Acanthurus_xanthopterusSer man på bilderna så syns den gula masken över ögonen också. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.