jupiter Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 hejsan!skriver inte så ofta här på forumet men läser desto mer.nu tänkte jag att jag kanske kan ha något att komma med som hjälp till några av er med betoning på kanske.fick med vid en inköpsresa lite calcium och magnesium i stora hinkar + en länk från reefkeeping där det finns recept på hur man skall blanda detta.vet inte själv om jag kommer att använda det, har heller inte läst det så noga men jag har en fått det översatt på svenska om det finns intresse av detta så får ni gärna maila eller pm'a mig så kan jag maila det.tror inte att jag får publicera det här då jag inte har kontrollerat om det är okejhttp://www.reefkeeping.com/issues/2006-02/rhf/index.php//jonatan#3mvh Peter Magnusson Citera
stigigemla Postat 23 oktober 2007 Postat 23 oktober 2007 Artikeln är helt OK. Frågan är snarare: Vilken kvalitet är det på kemikalierna?Artikeln är skriven av en kemist med tillgång till lab som har provat ut vilka kemikalier med tveksam renhet som går att använda till akvarier. Det är inte säkert att kemikalier med liknande ursprung i europa är fria från farliga föroreningar. Citera
jupiter Postat 23 oktober 2007 Författare Postat 23 oktober 2007 okej då kanske man inte skall bry sig om att testa detta då. men han jag fick mina kemikalier från har ju själv kört med detta och det har fungerat för honom men det kan ju hända att han haft tur bara. själv är jag lite tveksam till detta med, men om det kan fungera så blir det väldigt billigt och det är ju det som lockade mig. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.