Gå till innehåll

översättning på recept till svenska


jupiter

Rekommenderade inlägg

hejsan!

skriver inte så ofta här på forumet men läser desto mer.

nu tänkte jag att jag kanske kan ha något att komma med som hjälp till några av er med betoning på kanske.

fick med vid en inköpsresa lite calcium och magnesium i stora hinkar + en länk från reefkeeping där det finns recept på hur man skall blanda detta.

vet inte själv om jag kommer att använda det, har heller inte läst det så noga men jag har en fått det översatt på svenska om det finns intresse av detta så får ni gärna maila eller pm'a mig så kan jag maila det.

tror inte att jag får publicera det här då jag inte har kontrollerat om det är okej

http://www.reefkeeping.com/issues/2006-02/rhf/index.php//jonatan#3

mvh Peter Magnusson

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Artikeln är helt OK. Frågan är snarare: Vilken kvalitet är det på kemikalierna?

Artikeln är skriven av en kemist med tillgång till lab som har provat ut vilka kemikalier med tveksam renhet som går att använda till akvarier. Det är inte säkert att kemikalier med liknande ursprung i europa är fria från farliga föroreningar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

okej då kanske man inte skall bry sig om att testa detta då. men han jag fick mina kemikalier från har ju själv kört med detta och det har fungerat för honom men det kan ju hända att han haft tur bara. själv är jag lite tveksam till detta med, men om det kan fungera så blir det väldigt billigt och det är ju det som lockade mig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...