Gå till innehåll

nån som vet


sonny

Rekommenderade inlägg

Jag är inte så förtjust i att ha en träram liggande på golvet för den kan suga åt sig vatten om man spiller. Det räcker med det man har på armarna när man plockar i karet för att man skall riskera att få fläckar av koncentrerat salt som "aldrig" torkar. Jag skulle ta av skivan från stativet och lägga ramen mellan stativet och skivan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Klart man kan ha en träram liggandes på golvet, Se till att du lackar den innan bara så är det ingen risk att den suger åt sej vatten.Hela min bänk är byggd i 45*95 reglar och jag har 5 lager lack på den och inte en enda fläck av salt eller vatten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fast golvet under kan ju ta skada även om ramen är lackad. jag hade ett tillfälligt kar på 60l ståendes på en frigolitskiva en vecka och på den korta tiden hade det blivit en svart kant i parketten under frigoliten där saltvatten tagit sig in.

Jag har förvisso min ram ståendes oxå direkt på golvet men jag lägger först en soppsäck framför karet och tätar med ett badlakan när jag ska balta med vatten, krångligt men jag räddar iaf parketten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...