Gå till innehåll

Har någon plockat hem och testat denna wavemaker?


maxan

Rekommenderade inlägg

Är ute och letar någon "wavemaker".. Leffe på Triton har pratat sig varm om en s.k. "squid" som han har försökt få hem från USA.. Så som han beskrivit den tror jag inte han menade en sådan här men den har fått bra recensioner av användarna..

http://www.petstore.com/ps_ViewItem-idproduct-3Q1111-tab-0.html

http://www.saltcorner.com/1024/index1024.htm

Någon som prövat???

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ganska många som använder dem i USA och det verkar vara en omtyckt och enkel produkt. För övrigt tycker jag att bereppet "wavemaker" nästan alltid är missvisande inom hobbyn och beskriver snarare en ändring i vattenströmmen. Räkna inte med en våg likt den du får med en Tunze wavebox el dyl (gjorde du säkert inte heller).

Det finns säkert någon på guiden som har en och som kan ge dig en recension.

Mvh Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har kört en SQWD ett tag och dom kan låta en del om man har otur, så det är bra att köpa den i sverige om den behöver bytas ut.

Funktionen är egentligen som Peter beskrev att den byter utblås med en viss frekvens(beroende på pumpstyrka) så synd nog så går den inte att reglera.

Jag körde som mest en 2400l/h pump med den, inte helt lyckat tyckte jag då hålen in och ut är såpass små.

Bäst fungerade den med en 1000 L/H, då var den även tyst och motståndet blev inte så högt att pumpen blev varmare eller började låta.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...