Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Hej Gustav.

Vad är det rören kommer att sköta?

Retur från sump? Rör ner i sump? Kommer någon pump at kopplas till rören?

Utveckla gärna frågan för större möjlighet till bättre svar. :)

• 3 veckor senare...
Postat

om det var typ tunzes överrinningsbox du har så mäter du ytter diametern på rör stumpen som sitter i botten på lådan så vet du vilket inner mått du ska ha på slangen eller röret. det enda lämpliga jag hittade till min box var gummi muffar som dom har på vvs butikerna för att skarva ihop två rör med olika diametrar.

Postat

ok jag har gjort en egen hemmabyggd så det sitter inte några i än... det är det ja undrar... hur stora rörerna ska vara för att ca 2000l/h ska kunna rinna igenom utan att det är en pump inkopplad...

Postat

32-40mm rör borde du klara dig på, jag har 32mm rör till min durso och jag pumpar upp från sumpen med en 3000 l/h pump. har du någon bild på boxen? lättare att förstå då. har du byggt ett hävert rör som ett "U" över kanten? hur grovt är det isf?

Postat

Det är nog inte de som Andres syftade till när han nämde rör, det finns boxar som har pvc rör över kanten. Din box är byggd helt i plexi som en enhet, du kan hitta bilder på nätet om allternativa boxar.

Jag skulle satsa på 32mm rör ner från boxen, kanske två rör för bättre driftsäkerhet.

I mitt borrade kar så har jag en retur på 2000L/h med 32mm ner.

//NiXoN

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...