Gå till innehåll

vad är det i min korall !!


bläckis

Rekommenderade inlägg

hej jag har nyligen köpt 2st nya koraller (kommer inte i håg namnen just nu ) men det som hände va att helt plöstligt så ser mina föräldrar att det stikerut 2ST TÄNTAKLER från korallen, inget som hör till den utan nåt djur skulle jag tro men vad?????

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej jag har nyligen köpt 2st nya koraller (kommer inte i håg namnen just nu ) men det som hände va att helt plöstligt så ser mina föräldrar att det stikerut 2ST TÄNTAKLER från korallen, inget som hör till den utan nåt djur skulle jag tro men vad?????

Är tentaklarna randiga?

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte också lite koraller från Akvariehobby, och fick med ormstjärna. Tyvärr fick jag syn på den när jag hackade sönder en sten med alger på, låt säga att ormstjärnan tappade en del av sig (två armar blev avhackade). Jäkligt synd men dom växer nog ut.

Misstänker att det är en ormis du också fått med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

HAHAHAH nu blev jag jätte glad HOPPAS det är det ni säger att det är fan va göt ni vet att jag har velat ha en sjöstjärn sedan för så det är bara goda nyheter, men om det är den så vill jag veta vad äter den ? ska man mata den ? och den är liksom innan för korralen kan den komma ut????

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det skall vara en filtrerande sjöstjärna och det innebär att den fångar upp organiska partiklar, små zooplankton och annat från vattnet. Du behöver för det mesta inte mata den separat. Jag har haft dessa i olika akvarium flera gånger. tyvärr verkar de försvinna ibland - vet inte varför. Att min sista försvann beror iofs nog på att en liten Picassotryckare åt upp den.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...