Gå till innehåll

Smådjur !


Mazi

Rekommenderade inlägg

Hej ! Jag har blivit förtjust i dessa coola sjöstjärnor, ostron, eremitkräftor, räkor och snäckor. Behövs dessa matas med nåt speciellt ? Är de aggressiva ? Kan man ha rätt många olika sorter ?

MVH Mazi

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Med tanke på kombinationen så kan jag ju säga att det händer att ermiter brukar äta upp sniglarifall de inte har nog med skal att byta med i akvariet. Sjöstjärnor brukar väl äta musslor och ostron i naturen men det finns säkert undantag så det gäller väl att läsa på om den art man vill skaffa. räkor så är korallbandräkan den aggressivaste vad jag vet men den ska gå att ha med andra räkor, min korallbandsräka åt dock upp min putsarräka. Han var i och för sig dubbelt så stor och hade haft ett år att ta tanken som revir men för de flesta funkar det att kombinera denna räka med andra.

Mat.....Ostron är jag inte så säker på men väldigt finfördelad mat måste det ju vara. Räkor och sjöstjärnor äter tex räkor, fiskbitar, bläckfisk och musslor som du kan köpa i en vanlig mataffär. ermiter kan äta det samma men för det mesta överlever de på alger och annat got i karet utan stödutfodran. sniglar är algätare

MvH

Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...