alofstrand Postat 10 februari 2008 Författare Postat 10 februari 2008 okej skall jag göra.det tar ju ett bra tag innan dom är klara, har provat att fragga ricordeor innan men jag har aldrig lyckats få dem att fästa, men men ett nytt försökl idag alltså.. Citera
crille Postat 10 februari 2008 Postat 10 februari 2008 jag har oxå haft problem att få ricordeor att fästa, men sist testade jag med fraggstenar från KZ http://shop.biotedmarin.se/Shop/Application/Article/pgArtItem.php?iId=32 och limmade med superlim gel och då sitter dom.verkar som dom får gott fäste i dessa! Citera
Raur Postat 10 februari 2008 Postat 10 februari 2008 okej skall jag göra.det tar ju ett bra tag innan dom är klara, har provat att fragga ricordeor innan men jag har aldrig lyckats få dem att fästa, men men ett nytt försökl idag alltså..Jag har ingan brådska med nåt Men snällt att du håller mig i åtanke tills det väl blir dags Citera
alofstrand Postat 10 februari 2008 Författare Postat 10 februari 2008 kanon tips!!! tackar crille!ja det skall jag göra raur. Citera
alofstrand Postat 10 februari 2008 Författare Postat 10 februari 2008 Här är lite ny färska bilder, hade ej tillgång till super kameran så det fick bli min undervattensdigitalkamera istället, får be tjejen ta skarpare bilder sedan min fiskar är lite blyga av sig, har två clowner troligen clarkii, en salaris, en sixline wrasse, och en guling som går i grusen har bara sett den två gånger på över en vecka, senast igår, så den är där iallafall! på sista bilden ser man hur montiporan har dött, skall ta en ny bild om någon vecka så skall jag se hur snabbt den läker ihop.blev lite fraggat och blev nöjd med resultatet, återstår att se hur det blir med ricorderorna, dom sitter på mina hemma gjorda fraggstenar just nu iallafall.Vet ej vad ni andra här i malmö tycker om främst korall utbudet?, men jag måste säga att jag tycker det är uselt!, riktigt riktigt svårt att få fatt i SPS med klara fina färgor,och med bra kvalitet! Och skulle det finnas bra koraller så blir man oftast ruinerad.Har påtala detta i saltaffärerna, men tyvärr så blir det inte direkt bättre tycker jag.Affärerna i GBG har kanon utbud, så det borde inte vara så svårt faktiskt! men men nog om det.Har kopplat in mitt ljus med, blå lysdiod, hade den över så varför inte använda den?Mvh Andreas Citera
Raur Postat 10 februari 2008 Postat 10 februari 2008 Du får be Mattias på Fiske och Fiskar ta in mer och hjälpa till att övertala honom att göra om alla sötvattenskaren till saltvatten istället Jag gillar dock Fiske och Fiskar. Tror att Mattias kan ta hem saker till en bara man frågar efter det Men visst kan det finnas mer som "grundutbud" som finns hemma hela tiden. Citera
alofstrand Postat 10 februari 2008 Författare Postat 10 februari 2008 haha dom har ju redan börjat att göra om till flera kar,men det blir nog inte fler än så, ja F&F är bra tycker jag. får väl snacka lite allvar med honom haha. Citera
spoiled Postat 10 februari 2008 Postat 10 februari 2008 Håller fullständigt med ang korallutbudet.. Såg precis ett inlägg med bilder från en butik uppåt västkusten. Såg ju helt fantastiskt ut i korallkaret. Helt klart suger SPS utbudet här nere Citera
alofstrand Postat 21 februari 2008 Författare Postat 21 februari 2008 skall nog ta en tur till FF imorgon om jag hinner med, behöver lite ca och lite stronsium, är lite sugen på flera musslor!, blir nog även ett besök på zoo zity.på återseende! Citera
MattiasN Postat 21 februari 2008 Postat 21 februari 2008 låter trevligt, jag ska också försöka ta mig till FF Citera
Heritage Postat 22 februari 2008 Postat 22 februari 2008 skall nog ta en tur till FF imorgon om jag hinner med, behöver lite ca och lite stronsium, är lite sugen på flera musslor!, blir nog även ett besök på zoo zity.på återseende!Håller med om FF. De fick tydligen in en ny sändning nu härom dagen. Inte sett den än.Korallutbudet är jä...it skiftande. Finns mycket inne just nu i Lomma.ZooCity ja. Var där inne i början av veckan. Man kan knappast låta bli att bli impad av storleken på affären:-). I saltvattensväg finns en del fisk. Mycket sparsamt med koraller än.Värt ett besök. Inte minst för att kolla krokodilerna........ Citera
Scooby_doo Postat 22 februari 2008 Postat 22 februari 2008 härligt du verkar vara på banan igen, kom över i helgen så kan du får lite fraggar om det är ngt du saknar.~Henrik Citera
alofstrand Postat 24 februari 2008 Författare Postat 24 februari 2008 tackar för korallerna Henrik!har ängnat eftermiddagen åt vattenbyte och fraggplaceringar.... nya bilder kommer om en vecka! nu skall det beställas till tillsatser till karet ifrån någon webb butik baraciao Citera
Scooby_doo Postat 24 februari 2008 Postat 24 februari 2008 no problem, du får komma tillbaka och vi får ta fram stora borren för att få loss bitar från de andra större korallerna som växt fast i stenarna. ~Henrik Citera
alofstrand Postat 24 februari 2008 Författare Postat 24 februari 2008 hehe det låter fin fin!funderar som tusan nu på om jag skall bygga om min huv redan nu.. MH ger så himla skarpt ljus, så jag funderar på en 250watts men men det är långt dit!ha det gott/// Andreas Citera
alofstrand Postat 24 februari 2008 Författare Postat 24 februari 2008 bytade precis det bakersta lysröret, frfån ett Actinic till ett reef white 10000 K, stor skillnad på ljuset i tanken!, får se nu med om det växer snabbare Citera
Mucken Postat 25 februari 2008 Postat 25 februari 2008 Fan vad snyggt ! Det var ett tag sen jag såg din burk live. Hur har det gått med fiskarna du fick ?Jag hoppas att komma igång med mitt red sea max projekt i slutet på veckan. Det går trögt med beställningen så det kan bli så att jag åker till triton och handlar det över disk om dom har det på lager. Citera
alofstrand Postat 25 februari 2008 Författare Postat 25 februari 2008 Tack Martin!jodå fiskarna har klarat sig fin fint!okej jag skickade iväg en beställning igår, och hoppas att att löper på bra nu!, blev en termometer, ca, och lite stronsium.hoppas allt går med ditt nya kar nu!skall sälja min Sarcophyton, får se hur intresset är, annars blir det till att fragga den istället.men men hur som så blir det fina bilder till helgen Citera
alofstrand Postat 25 februari 2008 Författare Postat 25 februari 2008 här kommer lite färska bilder från ikväll!man ser om man jämnför bilderna på den röda montiporan att det som var dött blir överväxt i snabb takt! Citera
Scooby_doo Postat 8 mars 2008 Postat 8 mars 2008 härligt!bara se till så det växer på nu då.~Henrik Citera
NephruruS Postat 8 mars 2008 Postat 8 mars 2008 ser skit fint ut =) gillar den andra bilden med lite fraggar och så på kommer nog bli skit snyggt när dom växer till sig! Citera
alofstrand Postat 8 mars 2008 Författare Postat 8 mars 2008 tackar tackar.har uppgraderat med lite fraggar nu på sistone, nya bilder kommer inom det närmaste! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.