Gå till innehåll

Andreas 240 Liters.


alofstrand

Rekommenderade inlägg

  • Svar 135
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Hej på dig! Hm... Jag fått klagomål på att inte använda filtersvamp i saltvatten men det gör du själv, haha eller gjorde. Sen angående belastning.... Är det inte belastning av ett akvarium om man har TRE kirugfiskar i ett sånt här akvarie (har ju samma storlek och du har exakt de arterna jag vill ha, palettkirug och gul kirugfisk)?

En fråga till:

Hur ofta bytar du vatten, och hur mycket (är nyfiken:ler:)?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej hej, jo jag använda det och det fungerade för mig, jag rengjorde det ofta och då funkar det, dessutom så är du nybörjare och jag har lite mer koll på mitt kar hur det fungerar, man lär sig skillnaderna med tiden.

jag hade ju 20 kg levande sten som varit ingång nu sammanlag i 5 år, samt levande sand och doserade med vodka för att hålla koll på mina värde, samt även rowaphos för att hålla nere fosfaten. det är bra fiskar dom, det fungerade i mitt kar ända till här var ström avbrott som pajade pumparna, då gick fiskarna till korall himlen.

om du kollar lite längre upp på denna sidan så ahr du redan frågat detta, men det var 10% en gång i veckan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

här blir alldelles för fuktigt i lägenheten nu när jag har fått ordning på min kylning till karet, tjejen har blivit dålig (astma).

dimorb var här och hämta nästan allt så nu finns dom i karlshamn istället. :)

jag kommer att köra igång igen när jag har flyttat till ett bättre ställe där jag kan fixa en bra ventilation till karet.

haha vad är din misstanke?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

här blir alldelles för fuktigt i lägenheten nu när jag har fått ordning på min kylning till karet, tjejen har blivit dålig (astma).

dimorb var här och hämta nästan allt så nu finns dom i karlshamn istället. :)

jag kommer att köra igång igen när jag har flyttat till ett bättre ställe där jag kan fixa en bra ventilation till karet.

haha vad är din misstanke?

Varför ska du flytta karet? Asså är det inte bra med fukt i luften? Andas man inte bättre då än i torr luft?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...