alofstrand Postat 9 mars 2008 Författare Postat 9 mars 2008 kan börja med att meddela att jag har lagt till stylo-pocci och sponge power till min lista över tillsatserna.har även köpt en termometer med larmfunktion så jag lite lättare kan hålla koll på tempen. har även köpt en sjöhare i veckan och en anthis. Citera
alofstrand Postat 9 mars 2008 Författare Postat 9 mars 2008 och några bilder till, dock är alla bilderna tagna med den dåliga kameran tyvärr. Citera
NephruruS Postat 10 mars 2008 Postat 10 mars 2008 ser jätte fint ut men tycker det ser ut som du har lite för mkt fraggar va? fraggar överallt känns det som, hehe Citera
alofstrand Postat 10 mars 2008 Författare Postat 10 mars 2008 hehe får se hur det ser ut om ett tag när det hawr växt upp hehe kan väl ?? inte bli för mycket koraller Citera
havre Postat 10 mars 2008 Postat 10 mars 2008 SPS-buffé av fraggar Det ser inte ut som du har så mycket alger, varför haren? Citera
alofstrand Postat 10 mars 2008 Författare Postat 10 mars 2008 ja hehe mycket vill ha mera nja jag har en del tråkiga alger på bakgrunden, och där nu haren och äter som bara den, det är bara därför, och ju mer den kan äta destu bättre tror jag? har ingen skummare och just nu saknar jag den inte i heller, men nu är jag ju begränsad i mitt kar med fiskar och så...nu dröjer det några månader tills nästa bilder kommer så hoppas jag att man ser någon skillnad.... Citera
havre Postat 10 mars 2008 Postat 10 mars 2008 Jo, men man skall tydligen vara försiktig med sjöharar för de äter snabbt upp algerna och svälter sedan ihjäl. Du kanske har nån bekant som har algproblem när du är klar med den? Citera
alofstrand Postat 10 mars 2008 Författare Postat 10 mars 2008 jag kör ju inte med osmos så här blir en hel del alger dagligen faktiskt.. Citera
alofstrand Postat 10 mars 2008 Författare Postat 10 mars 2008 hehe så är det väl, man får med det man vill ha med på bilderna plus lite algskrapande innan så gör det susen! Citera
Magnus Postat 10 mars 2008 Postat 10 mars 2008 Snygg burk, Andreas! Kul att se hur din burk ser ut! Kommer att bli supersnygg med tiden!Ta det försiktigt med KZ-produkterna! De är svåra att använda om man inte kör hela systemet, enligt min erfarenhet. Citera
alofstrand Postat 11 mars 2008 Författare Postat 11 mars 2008 mm jag hoppas att burken kommer att se någerlunda ut om ett år ca när det har fått växa på, det är ett av mina del mål.okej tackar för tipset! ja jag hade tänkt att se om jag märker några skillnader nu på någon månad, drog i gång lite vodka dosering igår med, får se hur det går nu bara.. Citera
Magnus Postat 11 mars 2008 Postat 11 mars 2008 Ihop med vodka blir det ännu känsligare! Exempelvis Pohl´s coral vitalizer och Spong power ger (enligt min erfarenhet) samma effekt som vodkan (kolkälleliknande effekt).Pocci glowen tunnar ut korallens zooantheller (hudlager) vilket man också kanske ska vara lite försiktig med.Mät dina värden noga med bra test (och ofta) om du använder produkterna! Citera
alofstrand Postat 11 mars 2008 Författare Postat 11 mars 2008 mm jag kommer att mäta mina fosfat värde var tredjedag nu och ta det riktigt lugnt med vodkan. och kolla för varje dag som går nu, ser jag minsta lilla negativa effekt så blir det till ett stort vatten byte och slut med vodkan./// Andreas Citera
alofstrand Postat 14 mars 2008 Författare Postat 14 mars 2008 Efter min en hysterix blve lite skadad efter min halv krach så kom där alger på den, och dom här sjöstjärnorna drar sig dit och fortsätter äta på korallen! råkade tappa tillbaka den store i karet efter men fick upp den nu precis. så jag tänkte bara ge ut en varning för dessa sjöstjärnor, kan även säga att dom är himla bra på att äta kalkalger! om man nu inte vill ha dem och det vill inte jag. dom är väl rätt harmlösa i liten storlek men när dom kommer upp till ca 1 cm har jag märkt att dom går på korallerna oftare då! så håll koll i era kar efter sådana hära, har för mig att dom även är med på WWW.GARF.COM som rovdjur.på återseende! Citera
alofstrand Postat 30 mars 2008 Författare Postat 30 mars 2008 jodå det knallar på!la av med vodkan och har köpt rowaphos istället.annars så växer det så det knakar i burken, själv då? efter sommaren är det som planerna är nu tänkt att införskaffa sig en fraggburk Citera
Scooby_doo Postat 2 april 2008 Postat 2 april 2008 låter intressantfraggburken - ska den vara kopplad till den vanliga burken eller fristående?sps bara antar jag?~Henrikjodå det knallar på!la av med vodkan och har köpt rowaphos istället.annars så växer det så det knakar i burken, själv då? efter sommaren är det som planerna är nu tänkt att införskaffa sig en fraggburk Citera
alofstrand Postat 2 april 2008 Författare Postat 2 april 2008 mm jodå! det kommer att bli intressant, kommer bli ett nytt helt nytt kar, antagligen kommer jag att köra med skummare i den, men har ej bestämt mig ännu???mm det kommer enbart att bli sps, med levande sand och någon sten levandesten. kanske försöka med ricordeor? men dom behöver ju mindre vatten flöde tyvärr än sps, kommer att bli en satsning på olika grenväxande montiporor, dom jag tycker acroporer är för känsliga och jag kan inte hålla dom i mitt kar som det är nu,(har för höga näringsämnen.). Citera
Scooby_doo Postat 4 april 2008 Postat 4 april 2008 här var det mkt planerdu har inte funderat på att koppla ihop fraggkaret med det gamla så du ej behöver ngn skummare och har samma vattenvärden mm? ~Henrik Citera
alofstrand Postat 10 april 2008 Författare Postat 10 april 2008 nja tanken har förikommit men det blir två helt separata kar Citera
Scooby_doo Postat 17 april 2008 Postat 17 april 2008 tjo!ngn update?klarade sig fraggarna du fick?~Henrik Citera
alofstrand Postat 17 april 2008 Författare Postat 17 april 2008 hej hej!kanske slänger in en bild under den kommande veckan?jodå dom trivs bra och växer så det knakar hur går det själv med ditt kar då?ha det bra Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.